Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Hobby och motor

Pär Mårts måste gå

Pär Mårts måste gå

Pär Mårts måste gå genast. Efter förlusten mot Finland i Karjala Cup slutade Sverige sist på noll poäng, medan Tjeckien vann med maximala nio poäng. Inget annat land släppte in så många mål som Sverige. Jag sa detta redan efter den katastrofala insatsen under VM förra året, då svenskarna inte ens överlevde kvartsfinalen. Tyvärr har Pär Mårts förstör kulturen i svenskt hockeyspel. Han satsar ingenting på försvaret. Det handlar bara om att anfalla. Riktig svensk hockey bygger på ett starkt försvarsspel. Det kanske upplevs som lite tråkigt av vissa. Men då vinner man matcher, och det är väl det som är vitsen med alltihop, antar jag. Jag hoppas att Mårts snart är ett minne blott!
Antal svar på detta inlägg: 34
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Ärligt talat! Är ett Guld och 3 Silver under 2000 talet verkligen så dåligt som ni vill göra gällande?
"allaboard70 Sverige verkar ha mycket svårt mot lag som Tjeckien och Finland."

Inte så konstigt då dessa är mer hockey nationer än Sverige, lika lite som Finland är fotbolls nation. Man kan inte vinna allt.
Jag är upprörd över att inte fler kräver Mårts avgång. Frågan är vad folk vill ha ut av svensk hockey? Det är ju inte Per Mårts personligen jag sågar, utan det spelsystem han representerar. Sverige kan aldrig klara av att ta guld igen om vi fortsätter att satsa bara på offensiven. Jag vill att Sverige återgår till att vara ett starkt defensivt lag med enstaka spelare på isen som ska vara målmaskiner. Som det är nu kan Sverige vinna en period med 4-0 och sedan förlora nästa med 0-5. Det skapar otrygghet och man vet aldrig var man har laget. Hellre 0-0 i en period och 1-0 i nästa. Det blir mycket mer spännande matcher på det viset. Jag vill att Sverige vinner Guld i Globen nästa år. Därför måste Mårts gå nu!
Annons
Alla kan ju med egna ögon se att Per Mårts måste gå. Jag kan inte tro att en enda skribent på detta forum kan stå upp med rak rygg och säga att han ska vara kvar. 5-1 i baken mot Ryssland nu senast säger allt. Avgå genast, Per Mårts, så att svensk hockey kan behålla sin heder!
allabord70.....Helt rätt ute!!
Sverige har i alla lag idrotter satsat på ett ramstarkt försvar som skapar bra chanser framåt alltså klassiskt svensk modell, men nu har både Mårts & Hammrén fått hybris och tror att anfall är alltid bästa försvar och då blir det inte bättre än så här, man kan vinna enstaka gånger, men ingen tunering eller cup. Pinsamt Sverige ska inte spela Kanadensikt eller Brasilianskt, Sverige skall utvecka den Svenska modellen!!! The One
Mårts kanske kan få vara kvar trots allt :) :)
Då kräver jag bara att du skriver en artikel/reportage som vinner "Stora Journalist Priset", lite enklare än Pulitzer Priset.




Jag håller faktiskt med dig i din första analys av Mårts......
Precis som förra gången detta var uppe, så anser jag inte att Mårts varit en dålig tränare, att man inte når förväntade resultat år efter år händer alla lag, se bara på Ryssland, Canada och Tjeckien i år.

Däremot så tror jag att ett byte nu efter detta resultatmässiga bra VM skulle vara bra, jag tror det skulle vara bra med en ny tränare för att modernisera hockeyn, gärna en ung tränare från andra sidan atlanten med nya ideer.
Psykologi är det som alla står inför.
Det kan göra underverk för ett helt lag
Skulle inte förvåna mig om dom vinner VM nu, då behöver inte Per gå!! Eller?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem