Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Hobby och motor

Pär Mårts måste gå

Pär Mårts måste gå

Pär Mårts måste gå genast. Efter förlusten mot Finland i Karjala Cup slutade Sverige sist på noll poäng, medan Tjeckien vann med maximala nio poäng. Inget annat land släppte in så många mål som Sverige. Jag sa detta redan efter den katastrofala insatsen under VM förra året, då svenskarna inte ens överlevde kvartsfinalen. Tyvärr har Pär Mårts förstör kulturen i svenskt hockeyspel. Han satsar ingenting på försvaret. Det handlar bara om att anfalla. Riktig svensk hockey bygger på ett starkt försvarsspel. Det kanske upplevs som lite tråkigt av vissa. Men då vinner man matcher, och det är väl det som är vitsen med alltihop, antar jag. Jag hoppas att Mårts snart är ett minne blott!
Antal svar på detta inlägg: 34
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Vårt älskade TRE KRONOR är i semifinal med stor chans att nå finalen. Räcker inte det? Finner liksom ingen anledning i att sitta och skriva en massa elakheter om en ensam person i detta sammanhang. I morgon tar vi dem igen . Hälsn, L.
lagera!

Mitt sportintresse har "dalat" med åren. Nu är det obefintligt.

Fattar inte varför. Tyckte det var roligt att Sverige vann, men nu "skiter" jag i vilket. Bättre att Afrika vinner.

Den här Bolt var en mysko typ. Han kunde springa.
Klart leiake, Bolt var ju kanon, i sin sport. men på isen hade han nog knappast tagit så många steg. Inte sitter man ju klistrad som förut, men när det rör sig om VM-hockeyn den vill man ju se och ha kul med svenska vinster. Hälsn, L.
Annons
Jag tycker att resultatet talar för sig själv. En ledare som tar ett lag till final i en så hård sport som ishockey ska självklart vara kvar. Det gäller även om Sverige inte vinner finalen. För en VM-final är inte lätt att vinna, det tror jag alla som prövat kan skriva under på. Det som hänt i år, jämfört med 2011 och 2012 är att Mårts nu fått spelara att jobba för varandra och därmed har lagkänsla uppstått. Alla vill verkigen vinna, vilket inte var fallet förra året. En av Sveriges NHL-spelare sa då följande efter kvartsfinalen: "Ska bli skönt att åka hem och umgås med familjen några dagar. Förlusten är inte mycket att säga om, de var bättre än oss. Nu får jag se klart VM framför TV-apparaten". Tur att den spelaren inte var med i år, för tjänar man mångmiljonbelopp per år och har ishockey som yrke kan inte TV-mys hos familjen vara viktigare än att vinna VM-guld. Nu är lyckligtvis de ovilliga spelarna bortrensade och Sverige har visat att man kan ta fram det klassiska svenska spelet med ett starkt försvarsspel och en glädje att få visa alla att man kan vinna även när man är uträknade av experterna. Ett stort tack till Pär Mårts för att han lyckats med detta under sitt tredje år som ledare. Det kanske blir tre år till!
Vi får hoppas att han slutar på topp....................
Hej, så sant, så sant, allaboard70 och Emans. Guldet ska hem i morgon. Hälsn. L.
Pär Mårts ska självklart vara kvar!!! Om någon säger något annat blir jag arg. Finalseger med 5-1 säger allt :) Det schweiziska laget stod naket när Sverige dundrade på. Det lag som alla experter påstod var i det närmaste oslagbart. Den prestationen går inte att utföra utan en suverän ledare som vet vad som ska göras i varje situation, även när det går tungt och laget är uträknat. Tack Pär Mårts för en mer än utmärkt insats!
Förbannat oartigt av tv4 att visa reklam när silver medaljerna delades ut.
Förbannat bra gjort av Schweiz att ta silver, Den första medaljen i ishockey VM tog
dom 1935! 1953 blev det en brons medalj..

Förstår inte varför Ni hackar på Pär Mårts, det blev ju GULD !
två lag fightade om guldet, bara ett lag kan vinna,
Sverige tog Guldet, Schweiz är värdiga silver medaljörer.

Grattis till alla

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem