Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Dyra kablar blåsning

Dyra kablar blåsning

Hej titta på denna tabellen , den visar att ni blir rejält blåst på priset
att de på Siba säger att det är olika kvalitet, ,glöm det.
Det är ett säljargument, som går hem hos nördarna.

http://korta.nu/byqo6

Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Göcke !

Om man tittar på firman längst ner som heter www.webbshoppen.se så är det
verkligen billigt hos dom.

Konstig stavning därför är mitt förtroende minimalt. Man kan inte heta så och vara
seriös. Men jag förstår att du testat denna firma.

Det skiljer 1000:- på ett paket av kablar. Mystiskt !
leiake det är inte mystiskt, vi blir blåsta på kablarna och har blivit det i många år.
de 25år jag har sett pristegringen , har fått en att bara bli f...b... , många gånger kommer förpackningarna i från samma grossist. till de olika företagen.
Tur att dom inte heter "webbsnoppen" i alla fall.

Prissättningen är ju fri idag vilket orsakar detta problem. Jag har vid många tillfällen blivit blåst på mycket pengar tack vare förhastade köp.

När det gäller kablar så har jag inte tänk på detta förrän jag skulle köpa HDMI-
kabel. Då såg jag att det fanns guldpläterade kablar. Man undrar varför.

Hur man än planerar sina köp idag så blir man blåst. Allra mest inom elektronikbranschen verkar det som.

Siba verkar ju vara värst av dom alla, men ändå gör dom förluster dom senaste åren. Brakförluster.
Annons
inom byggsektorn har jag nu sett hur illa det är där med.

det senaste jag hörde var att det är B-varor i de stora byggvaruhusen

allt för att kunna skylla över att de andra har högre priser. eller??

av någon anledning så blir det skit av valmöjligheten, detta nya härliga ord
som bara väller in över oss i alla sammanhang.
Jag tycker att det är bra att de finns så mycket prylar att köpa. Tänk hundra år
tillbaka då fick dom vara glada om det fanns något att köpa.

Annars ut i skogen och såga ner ett träd. Släpa hem det med en häst .Såga upp det i bitar och göra plankor som man sedan satte ihop till ett skåp.

Ville man ha kablar så måste man odla hampa först och sedan fläta fibrerna.

Alla remmar och skor förutsatte att man hade djur som man slog ihjäl och drog av skinnet på. Dom var grymma förr.

Jag tycker datoråldern är ett steg bättre än stenåldern. Så mycket roligt som jag har av min dator så får det kosta vad det kosta vill.

Prissättningen kunde vara mera just tycker jag. Man skall inte kunna gå över gatan och köpa till halva priset när man redan har köpt. Då känner man sig som Ior.

Göcke,

du verkar onekligen vara en expert på kablar, har du själv provat olika högtalarkablar och/eller HDMI av olika tillverkare och pris?

Om du inte hör/ser någon skillnad, kul för dig - köp det billigaste. Men det finns faktiskt personer som är villig att betala för bättre kvalitet utan att vara lättlurade "nördar".
Själva bild och ljudkvaliten från en Hdmi sladd är ju lika oavsett om den kostar 29kr eller 299kr. Det som skiljer enligt min erfarenhet är att kontakterna är av en sämre kvalite på dom billigare, dom går helt enkelt sönder.
Ingen av mina billiga kablar har gått sönder under dessa 20 år.. Går kablar sönder så är det åverkan på dom. Inget annat. Man drar i sladden i stället för i infattningen.

Samma med elkablar. Folk drar i sladden inte i kontakten.

Är man en riktig "nörd" så kan man kanske märka skillnad på billigt och dyrt. Men
som vanlig brukare så märker man inte något.

Min nya dator är en HP. Det är min 6:e dator. Där märker jag en tydlig kvalitets-
förbättring. Det kändes redan när jag kopplade in den.

Den kostade 8000:- med skärm så det är inte så dyrt för en speldator.
Min dröm är en dator för 25000:- bara för att spela "Allan" för mina behov är
inte så höga. Asus nya grafikkort kostar bara det 6000:-.
nja att bara titta på utseendet, ger inget bättre värde

att välja den dyrare kabeln behöver inte vara det bättre valet

men visst det kan finnas olika kvaliteter, men det märker ni inte innan ni har använt dem ett tag.

i alla fall så är de inte värda en skillnad på över 100kr.

men försäljarna kör gärna det argumentet.
Om det är så att säljarna ljuger en rakt upp i ansiktet är det för jävligt men att dom tar mer betalt än en annan butik är för mig inget konstigt. Prissättningen är fri och vi konsumenter väljer ju själv var vi handlar.

I dagens samhälle med så många möjligheter att själva kolla priserna och jämföra innan man slår till borde inte så många bli "blåsta"
Sen är det klart att säljare vill kränga dyrare prylar och så är det i alla branscher inte minst bilindustrin som leiake känner till

Sedan låter jag det vara osagt vad gäller kvalite för det det finns alla varianter på kvalite och priser och det är inte nödvändigtvis bättre för att det är dyrare.

Vi som konsumenter har ju ett ansvar också... Vi kan inte lasta över allt på butikerna.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem