Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Telefonbluff

Telefonbluff

Hello, en liten varning bara, två samtal inkomna idag och båda två från utlandsnummer, det ena från Tyskland och det andra från Malaysia. Ett litet tips bara till er som har nummervisare ring INTE upp det numret för enligt tidigare rapporter så lyfts luren där och sedan ligger den av i flera minuter vilket gör att den uppringande drabbas av otroliga telefonräkningar. 0049 vilket är Tysklands och det andra 0060 vilket går till Malaysia av alla länder. När/om ni svarar så säger de ingenting, bara ett knäpp hörs. Ok , hälsning L.
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: «1 2 3 Nästa »

lagera:

Dom ger sig inte verkar det som. Går det inte spärra inkommande samtal från utlandet i telefonens inställningar eller hos operatören?
Ingen ide att bara snacka om det, anmäl istället
detta faller under IT relaterat

[http://polisen.se/Utsatt-for-brott/Gor-en-anmalan/]


[ http://korta.nu/i3fmi ].
Bra o tack Göcke, det där ska det bli något av ja. Som C-H Hermansson sa en gång, "nån j------a ordning ska de vara" ! Hälsn. L.
Annons
Men återigen så är det ett Internationellt fenomen och inte bara inom Sveriges gränser så den Svenska Polisen kan inte göra nåt förutom att skicka ärendet till Interpol.
Förmodligen , men vi får se hur det slutar, om det inte tar slut så blir de besök hos polisen. Må gott. L.
Man kan inte bara sitta och tycka

får de in mängder av klagomål och att inget görs måste de lämna över det till politikerna som får mangla det.

det är enkelt för telekombolagen att spärra nummer de vet spammar
men så länge de tjänar pengar på det , så bryr de sig inte

det är precis det samma med mail och sms och annat som vi blir överösta av.

så länge vi inte protesterar får det fortgå.
Haft kontakt nu med både Polisen och Telia, och båda lovar att det blir inga kostnader om man inte ringer upp och undrar vem det är.Så bara lägg på om det är ett utlandsnummer eller om ingen säger något. Och det vore väl konstigt annars. Hälsn. L.
Inget nummer man känner igen, låt dem svamla runt ett tag och lägg sedan luren sidan om i minst tio minuter. De ringer definitivt inte igen.
Jag fattar fortfarande inte. Om jag ringer med en satellittelefon till nån i ett annat land och den personen sen ringer upp mig. Hur tjänar jag pengar på det? Det borde ju vara satellittelefonbolaget som tjänar på det.

Vänta nu ett tag...nuuu fattar jag..SJÄLVKLART är det ju Satellittelefonbolagen själva som lejer privatpersonerna som ringer runt!

TADAAA!!

Karlmann,, just så, och Harlekin, du har det klart. Tadaaaa. Hälsn.L.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem