Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Invandrare

Invandrare

Läs hela artikel, så förstår man varför livets drömmar grusas.

http://korta.nu/3iflv

Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Nilho - Du har rätt!
Brukar inte längre lägga i mig det här forumet. Men det finns gränser..
Det klankas på Sverige idag fast fler människor än någonsin flyr hit... Vaför??
Sverige har en fristad för flyktingar större än de flesta andra Europeiska länder. Men det klagas.
Sverige har en lägre arbetslöshet än många andra Europeiska länder. Men det klagas. Sverige har en ekonomisk tillväxt bättre än de flesta Europeiska länder. Men det klagas. Sverige har på oerhört många statistiska mätbara punkter gjort det bättre än hur det såg ut 2006 angående inkomst, arbetslöshet etc. (Läs på Statistiska Centralbyrån) MEN det klagas...
Privatiseringen och rouletten med pensionspengarna är ju jättebra.
hur kan man påstå att någon har fel om man har gjort en resa som den i artikeln.
och säger hur man har upplevt det.
Annons
Topnotch

Du glömde att Sverige dessutom har Sverigedemokraterna och de växer! Kanske de också har många tysta sympatisörer. Det finns nog en anledning varför många av flyktingarna inte känner sig välkomna... som de verkar göra i USA!
Själv vill jag flytta från Sverige då det har blivit så dyrt allting.
Vi svenskar tycker inte om människor från annat land. Vi blir misstänksamma direkt ett hår är svart och ögonen bruna. Är ögonen dessutom
lite sneda så får vi panik och är hyn kraftigt pigmenterad storknar vi.

Igår tittade jag på en kvinnlig psykolog med asiatiskt utseende på TV. Hon pratade svenska flytande på ett perfekt sätt. Hon höll ett föredrag om psykologi
på ett föredömligt sätt. Det bästa jag har hört.

Politikerna säger att vi måste acceptera invandrare om vi vill behålla välfärden.
Det ligger nog något i detta, men att få vanligt folk att förstå detta tar många år.
Jag tippar på 500 år, kanske ännu längre.

Jag tror att vi accepterar nya utseende på folk bara dom kan svenska på ett
riktigt sätt. Där är nog grejen. Man måste förstå vad folk säger, annars är det kört.

Den lilla asiatiskan på TV var så bra att jag häpnade. Hon talade bättre svenska
än en infödd dalmas. Dessutom var hon en perfekt talare.
leiake:

Inte då! Svenska kvinnor avgudar mat och folk från andra länder. Svenskar är så tråkiga säger dom.
Vilho och Topnotch.

Det skulle inte skada om ni öppnar ögat och tittar lite omkring, då skulle ni märka att Sverige har blivit ett klassamhälle; och klyftorna ökar snabbast i hela EU och ökningen bara eskalerar.

Det som Borzoo Tavakol skrev är 100% sant och stämmer överens vad jag har upplevt. Sverige är idag sämre land att leva än ,ska vi säga 8 år sedan.
Kort sagt i fallet med bra eller dåligt. Valfriheten finns. Vill man bo i Sverige så gör man det. Vill man inte så finns frihet att flytta till ett annat land. Beträffande hårfärg, mörk eller ljus hy så spelar det ingen roll, människans uppförande avgörs inte av de små detaljerna. Och en sak till Göcke, artikeln är skriven av en person med en uppfattning, om man tänker sig två personer i samma resa kanske det blev helt andra uttryck i saken. Fira Sweden idag och må gott alla. L.
Ja, Vlho, Topnotch och lagera, det ni räknar upp
är något som vi pensionärer, under många år byggt
upp, men som nu håller på att raseras, klyftorna blir
allt större mellan de som har och inte har !
Den nya arbetslinjen som startades 2006 för att minska
arbetslösheten, har från augusti 2006 som då var 6,4%,
i år april 2014 ökat till 8,7% !
Våra invandrare och flyktingar behövs i vår Industri, Vård
och Omsorg och Hotell & Restaurang, där vi svenskar inte
gärna vill arbeta, så utan dem fick vi nog ännu sämre välfärd !

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem