Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Grundlurade

Grundlurade

http://korta.nu/qd3

Det är för jävligt att man kan lurar folk på detta viset! Många hade fast anställning på sitt f.d. jobb. Och nu står man utan jobb!!
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Ja du, en del människor har fan ta mig ingen skam i kroppen. Hoppas han får ett straff han förtjänar och då tänker jag inte lite böter för bedrägeri...
Och dom s.k. anställda har uppgivit sitt namn,adress och personnummer! Vad det nu kan leda till?
Märkligt att man säger upp sig och tänker sig att börja jobba på ett nytt företag utan att kontrollera det nya företaget. Det existerade alltså inget företag.

Lite ansvar tycker jag nog man kan lägga på arbetstagarna.
Annons
MorInga

+1
Thomas 2: "uppgivit sitt namn,adress och personnummer"
Har du varit in på upplysning.se ?
Där har du alla uppgifter på alla!
Eller de som är över 16 år.

netspell

Jo jag vet! Men vad kan en sån här bluffmakare ta sig till med andras personuppgifter? Handlar på nätet för miljonbelopp?

Man borde kollat upp detta så kallade företaget innan man sökte jobb. Men dom lockades av denna höga lön,där borde en klocka ringt,dessutom utan cv!
Lättlurade???
Fler än 120 personer skrev ju på.

Vill nog påstå att de var utstuderade , men vad var syftet???
Vet ej Göcke? Men någon bank har inte krypit fram än. Kan det vara så att man tagit lån?

I så fall har dom nog blivit blåsta? Vad skulle annas syftet vara?
Det skulle kanske för att få underlag för bidrag från arbetsförmedlingen. Då gäller det att han uppgifter om folk som är arbetslösa och nya arbetstillfällen. Har de dessutom fått in ansökningsavgifter från 120 personer kan det bli en ansenlig summa.

Jag tror dock att det är ett försök till bedrägeri riktat mot myndigheterna. Hänsynslöst har man då utnyttjat arbetslösa och folk som redan hade arbete men ville byta av någon anledning.
http://korta.nu/zf3


Det lär vara Sveriges största bedrägerihärva? Hur är det möjligt att så många gick på detta??

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem