Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Ingen sökruta i Internetstart?

Ingen sökruta i Internetstart?

Hej!
Jag saknar sökrutan på Internetstart. Jag använder mig av Google Chrome i en stationär HP-dator. Historiken har jag tömt i Chrome men sökrutan förblir borta.
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

Ack - nu återkom sökrutan efter omstart.
underliga äro datorns vägar !!
omstart kan fungera ibland
Ja oftast funkar omstart men i detta fall dyker sökrutan upp men försvinner efter ett tag igen. När jag surfat eller tittat i Gmail. Det är något galet här som jag int begriper. Begriper ni?
Annons
nä , något fel gör du själv , men vad
vi skulle nog behöva sitta i ditt knä för att förstå det.
annars så är det crome som ogillar sökrutor
själv kör jag inte crome , men det hjälper ju inte dig
möjligen finns det någon här som känner igen problemet med crome
har testat chrome nu och min beter sig inte så ??
Har du kollat om du har javascript tillåtet?
Javascript är tillåtet enligt rekommendation från Google Chrome. Nu är all historik rensad sen datorns begynnelse men int hjälper det. Genomsökt av F-Secure och Malwarebytes och omstartad men ingen sökruta. Konstigt.
Fler konstigheter idag. Skrivaren, en HP Laserjet Color M251 har tomt på papper, efter påfyllning skriver skrivaren ut en massa sidor med bokstäver och symboler. Jag stänger av den, väntar och sätter sen på den. Skriver en testsida och skrivaren skriver som den ska.
Då vid start av datorn dyker en ny bild av " hp Patron Verifiering " detta dök upp första gång då jag var på Facebook tidigare idag.
Dyker sen upp vid start av dator varje gångJag funderar på att klicka på“Avböja” Skumt att det kallas avböja. Tror det dök upp i samband med att jag var på Facebook tidigare idag. Har int klickat på den ännu. Skrev till HP och provade skicka en skärmbild men den var för stor.
Jag tror bestämt att det är något lurt.
Märkligt att Internetstarts sökfunktion ruta är borta just idag och bara för mig. Märkligt sammanträffande! Typiskt virusvarning trots jag inte fått någon varning av vare sig Malewarebytes eller F-Secure, Windows Defender. Är jag för nojig nu?
Rubriken på den där rutan om "hp Patron Verifiering" heter: Verifiering av bläckpatron från HP. Det kan väl int va riktigt. Bläck använder int jag det är ju pulver i laser-toners.
har du något som startar när du startar om datorn (autostartar)
typ HP program
stäng av dem (inaktivera)

att skrivaren spottar papper kan vara normalt om skrivarkön inte är bortrensad,
ett typiskt sådan problem är när man skriver ut från webbsidor
då kan skrivaren få spel , ett känt problem sedan 15år tillbaka
Har du någon annan browser du kan testa med?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem