Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Ingen sökruta i Internetstart?

Ingen sökruta i Internetstart?

Hej!
Jag saknar sökrutan på Internetstart. Jag använder mig av Google Chrome i en stationär HP-dator. Historiken har jag tömt i Chrome men sökrutan förblir borta.
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

Ja du Göcke, nog hade jag autostart program, 4 st ifrån HP så då var det väl äkta vara-för nu är den skumma rutan borta. Tack för det. Blev ju betydligt snabbare uppstart. Google Chrome avinstallerade jag och återinstallerade. Ingen skillnad. Borde kanske avinstallerat , startat om och ominstallerat? Det går int att söka alls i Chrome inte i det vanliga skrivfältet ens. Däremot funkar det bra i Windows Edge.

Skrivaren skulle skrivit ut arkivmaterial ifrån SvD varvid rappakaljan kom. Efter omstart även där så funkar den utmärkt men jag såg inga väntande utskriftsuppgifter i sökrutan. Den var tom. Men som du skriver jag har varit med om det förr oftast på jobbet då.

Däremot funkar alla mina tillagda länkar på Internetstartsidan.
ditt chrome problem måste härröra till en äldre version av chrome
eller en fake variant som härjar i andra program.
eller som nämnts att java inte är uppgraderad

av installera chrome , starta om och hämta den nyaste varianten
https://www.google.com/intl/sv_ALL/chrome/
Jag skulle nästan våga slå vad om att det är något som blockerar java i din Chrome! Jag använder Firefox och har ett tillägg som kan blockera eller tillåta javaskript med en knapptryckning. Om Jag blockerar javaskript på Internetstart så försvinner sökrutan till Google, precis som hos dig!
Annons
Stort TACK , Göcke! Det gjorde susen med rätt länk, av-installation-omstart-installation.
Nu återstår bara ett finlir: hur får jag Internetstart att starta automatiskt-när jag klickar på Google Chrome - ikonen kommer inloggning och Googleruta upp.
Trots att jag lagt in om att Internetstart ska vara startsida. Det har inte funkat det senaste halvåret.
Nu fick jag till Internetstart per automatik också. Men LuckySwedes fråga om javascript vet jag inte svaret på. Var finner jag Javascript?
Nu fann jag Javascript -och den är tillåten som den ska va enl. Google. "JavaScript
Tillåten (rekommenderas)"
Ordningen återställd - tack och godnatt!
skönt att det ordnade sig

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem