Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows uppdatering 1903

Windows uppdatering 1903

Finns denna uppdatering att hämta någonstans om man nu inte vill vänta innan den kommer i Windows update?
Antal svar på detta inlägg: 50
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Varför installerade du om en dator som fungerar?

Svaret på din fråga finns i om du startar datorn från USB mediet. Om du skapade det.
Jag har inte installerat om datorn, jag tog bort utvärderingsversionen av 1903 och har installerat den skarpa versionen och det var då det hände men det har fixat till sig nu så allt fungerar till 100%
Då fixade det sig utan handpåläggning ?
Annons
Det funkar i min laptop men inte på den stationära datorn nu när jag startade om den så kom felet igen, den vill inte startat efter uppdateringarna som fanns att installera i windows update för den vill den inte starta igen utan står bara att datorn diagnosticeras hela tiden.
Har nu installerat 2 laptopar som fungerar till 100% men den stationära går det inte att köra in uppdateringarna för när den säger att den ska starta om datorn så stannar den vid starten.
Låter som den inte vet var den startar från
Kommer fram till en blå skärm med automatisk reparation och jag kan välja avancerade alternativ och har testat att avinstallera senaste kvalitetsuppdatering och då står det att "du har väntande uppdateringsåtgärder och vi kan därför inte avinstallera den senaste kvalitetsuppdateringen för Windows"
Håller nu på och avinstallerar den senaste funktionsuppdateringen och kommer tillbaka till Windows 10 Pro 1809 igen och då fungerar datorn igen, får testa i morgon igen att installera in 1903.
Lugna dig 1903 är inte riktigt startklar för utrullning.

den finns på sidan som jag länkade till
idag visas 1903 som uppgraderings länk via uppdaterings assistenten

Uppdaterade 10 datorer med assistenten.
Testade två med extra minneskort och en med extern hårddisk. De tre stoppades upp med en varning om att de inte kunde uppgraderas.

Monterade ur dem. Och återupptog uppgraderingen.
Tidsåtgång ca 3-4h per dator
Tror jag har identifierat felet nu, "Kan inte hitta C:\\windows\system32\LogiLDA.dll" det kom upp på skrivbordet och sedan vid omstart av datorn så uppkommer felet att den inte startar, kan detta vara felet?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem