Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Uppoppad reklam?

Uppoppad reklam?

Nu börjar det igen, har varit lugnt ett tag. men nu är det igång igen.
Hur får jag bort detta återkommande skit ?

"via se.quicklyseek.com"
Antal svar på detta inlägg: 25
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Du får faktisk anstränga dig att ge oss mer information. Det är cokies som styr flödet från webbsidor mm, och det är din browser som kan styra det med olika blokerare osv
Och har du uppgraderat något
jag har ansträngt mig...
Det jag menar är att du ger oss för lite information när du ställer en fråga.
Det är tyvär en vanlig företeelse idag hos oss alla.
Webben är nedlusad av företag som fiskar pengar på popup och de stora drakarna är inga undantag. Trenden är att de kommer att öka. Varken google,microsoft,apple mfl gör saken bättre. De alla nystar in oss i ett beroende att klicka på popups, de kan styra våra tankar genom det, även sociala medier bidrar med att sprida dessa
Annons
verktyget malwarebyts kan vara din lösning på ditt problem
googla på problemet ditt
Jag har Malewarebytes sedan mer än tio år som premiumkund. Jag minns inte hur jag blev det men skrev på något erbjudande och sen dess är jag premium Lifetime (helt gratis) Ibland har man tur. Och Malwarebytes blir bara bättre och bättre med åren. Man kan ladda ner programmet och låta det söka igenom datorn kostnadsfritt och få besked på vad du bör ta bort ang pop-program och dylikt. Sen avinstallerar du programmet eller fortsätter men då som premiumkund.
Göcke:
"Det jag menar är att du ger oss för lite information när du ställer en fråga".
-Är man novis, så är det inte lätt att ställa fullt utvecklande frågor.
Man skulle kunna tro att experter borde ha förståelse för andras okunskap...
"Du får faktisk anstränga dig...Det är cokies som styr flödet från webbsidor mm,
-Hur ska man bete sig då man måste godkänna cookies för att fortsätta läsa t.ex.. ”Aftonbladet är en del av Schibsted Sverige".

Schibsted Sverige ansvarar för dina data. Cookies används för att analysera trafik, anpassa innehåll och för marknadsföring från oss själva och våra reklampartners.
Vi använder cookies
”Godkänn alla cookies”
LassesS60 jag ber om ursäkt. en gammal yrkesskada sen jag hade telefonsupport i 50år och hjälpt andra här på Internetstart sedan starten då kunde man alltid ställa den dumma frågan vad har du gjort före, alltså en motfråga. som ingen kunde svara på eller förklara bort.
men som sihe här skrev och jag tidigare
Malewarebytes kan vara din lösning. även om du inte har kompletterat ditt svar. googlar man på den länken du gav i frågan så visar det sig att du med stor sannolikhet har blivit smittad av en typ av malware
https://www.malwarebytes.com/
Ingen fara Göcke...

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem