Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Uppoppad reklam?

Uppoppad reklam?

Nu börjar det igen, har varit lugnt ett tag. men nu är det igång igen.
Hur får jag bort detta återkommande skit ?

"via se.quicklyseek.com"
Antal svar på detta inlägg: 25
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Löste malwarebytes det åt dig?
Har inte provat, det verkar ha lösts sig själv...
Uppoppade annonser på min dator, har jag lyckats lösa.
Jag avinstallerade Mozilla Firefox och installerade om allt inkl. internetstart på nytt.
Detta verkar ha fungerat.
Så nu är det som det ska vara.
Utan poppuppskiten… Phuuu!!!??
Jag abonnerar Telia Trygg Surf sedan en tid tillbaka, så tycker nog att det räcker med virusskydd.
Annons
Malware är inget virus
Och säker surf körde du ju innan
Du bytte webbläsare och fick en tidsfrist
Internetstart kan du inte installera den är en webbsida och som vi kör i inloggat eller utloggat läge
Ledsen att du trasslat inn dig i så mycket
Men jag är inte säker på att du löst ditt priblem. Men med ny webbläsare fick du en ny webbcach. Att popuppen har minskat måste vara skönt,
Ledsen att du trasslat inn dig i så mycket…
Får man ingen tydlig hjälp, så får man exprimentera fram lösningar själv.
Malware är inget virus…
Nej det har jag inte påstått heller, men jag tror ändå att telias skydd ska vara säker mot virus...
Du bytte webbläsare och fick en tidsfrist …
Jag har inte bytt wbbläsare, jag installerde om den på nytt, ifall den samlar på sig massor av dynga, pga att jag är inne på olika sajter om allt som jag tycker är intressant.
Internetstart kan du inte installera…
Jag menade att den installerades som startsida i webbläsaren Firefox.
Men jag är inte säker på att du löst ditt priblem…
Tydligen har jag löst problemet eftersom poppuparna inte har dykt upp hitintills.
du har taggarna ute och har inte förstått vad malware är
jag är glad att du slutat få popups
men jag tycker inte du har löst det utan du borde fundera på hur det började /orsak och verkan/
risken är att du får det igen.
Hjälpte en man häromdagen. Denne hade en windows 7 dator med Chrome webbläsare som inte gick att uppdatera längre till senare version.
Mannen hade mängder med små rektangulära ruton i höger bildkant som bara välde in med div. reklam vad jag kunde se och även damer. Han sade själv att han brurkar få klicka bort 140 rutor men jag försökte utan att lyckas.
Jag försökte att komma åt att rensa webhistoriken men det låg alltid en liten ruta över där jag skulle klicka. Försökte även med antivirusprogram att skanna online men kom aldrig åt att kunna klicka på rätt ställe.
Till slut startade jag om i felsäkert läge och kom då åt att städa webbläsaren och sedan verkar det att ha försvunnit.
låter ju klokt PerAsk
vet inte vad felsäker läge är för någonting, eller hur man använder det...
via se.quicklyseek.com. via se.answerroot.com, via se.simpli.com med mera är ett webbläsartillägg.
Dessa är av experter kategoriserade som en typ av annonsprogram (adware).

Det räcker inte att bara ta bort tillägget (eller installera om webbläsaren) i webbläsaren man ska även söka efter den i Program och Funktioner och även i registret för den kan även vara gömd där och väntar bara på tillfället att aktiveras i Webbläsaren för eller senare igen.

Program som Combo Cleaner for Windows gratisprogram från Malwarebytes som heter AdwCleaner med flera gör jobbet, om man inte vill göra alla steg manuellt.


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem