Måndag 6 maj 2024 vecka 19
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Är ni idiot som röker

Är ni idiot som röker

He,he!!

Jag var en sådan för 30 år sedan. Helidiot!!

Men så pep det i bröstet. Pip-pip. Då djäklar slutar man på 5 minuter.
Att det var så lätt att sluta kunde man inte drömma om. Men ni behöver inte vänta tills ni blir sjuka. Ni kan sluta precis nu. Punkt slut.
Antal svar på detta inlägg: 31
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Den här tråden kom till efter att jag startade tråden om läkemedlet Zyban , tycker det är väldigt tråkigt att man blir idiot föklarad för att man röker och jag kan bara säga att jag inte blir motiverad att sluta röka när det är så att man bara kommer med löjliga påståenden om ens personlighet . Såg att nån hade skrivit att man borde stötta varandra i att försöka sluta röka och det är vad jag oxå tycker att man ska göra ... Jag har inte bästemt nåt datum än för när jag ska sluta och jag vet om jag tänker göra det heller när jag ser såna tråkiga inlägg JAG BLIR KÄRRINGEN MOTSTRÖMS AV SÅNT !!

Fast jag vet att jag blir tvungen att sluta och det ganska snabbt men jag kommer inte att läsa den här tråden nåt mer det är ett som är säkert ..
Är ingen rökare eller snusare. Tänker inte klanka ned på dem som gör det heller, de är nog så trötta på att höra detta tjat hela tiden. Det är ju ändå deras eget val att dra ned röken i lungorna. Nu när man mår bra är det inga problem, men risken för att utveckla kol är ganska stor om man är rökare, denna ständiga lufthunger där man inte kan ventilera ut koldioxiden. Men antar att de flesta redan vet vad för slags sjukdom det är. Har en rökande farsa som hållit på i cirka 45års piprökande, tror att han har denna sjukdom, ständigt hostande på mornarna. Försökt få honom att sluta men han kan inte, vill ej söka hjälp heller..en riktig envis gubbe.
Ni som icke varit rökare eller snusare, är de mest toleranta!! De som slutat gnyr mest och MYCKE, på rökare och snusare!!
Annons
pensionär!!

Jag håller med dig. Vi som slutat är ju övertygade om att det går så lätt. Jag säger till folk som står utanför affärer och krogar.

" Här står ni och begår självmord "

Då får man ett fånigt flin tillbaka. Det ser ju inte klokt ut att stå i kylan och suga på en vit pinne. Jag skulle skämmas och sitta nere i källaren och suga på min lilla pinne. Inte skulle jag visa mig offentligt.

Vem tusan står mitt i vimlet och injicerar en " sil ". Ingen!!
Men inhalera giftig rök, som man vet är hälsofarlig, det går bra.
leiake!! Undra på att Du blir yr, så som Du svänger med huvudet och visslar! Ta´ det lungt och ta´ hand om Dig själv och....... i vad andra gör !! Du mår så mycket bättre då, tror jag! Ha ´de´bra!!
PS!!Har jag fel i mitt svar på tråden YRSEL???
Inte skall man väl kalla någon för idiot för att han/hon röker. Min uppfattning efter att själv ha rökt, men slutade vid 27 års ålder då jag som läkare såg de hemska effekterna, är att det faktiskt är upp till var och en att avgöra om man vill röka. Jag var med och startade VISIR 1972 och där fanns en samling "konstiga människor" som trodde att man kunde få folk att sluta genom ett otrevligt bemötande. Nu har ju rökningen avtagit men det är sorgligt att se många ungdomar röka. Vi har ju kommit långt med alla rökförbud men jag har inget befogande att döma en männsika efter dennes leverne. Var och en får ta konsekvenserna av sin livsstil men möter jag en människa i min profession med tex stroke eller hjärtinfarkt så sätter jag mig på sänkanten och skriver att "NU ÄR DET SLUTRÖKT" om personen är rökare.
PS Definitionen på idiot är att ha ett IQ under 25 DS
Jag tycker att den som vill skall få lov att röka och att den som så vill skall slippa att bli utsatt för tobaksrök.Snus har ju den fördelen att det inte är så många som blir utsatta för passiv snusning
PonGot!!

Jag kallar mig själv för idiot i början av denna tråd. Så det är ju något jag har "spetsat " rubriken med. En idiot kan nog inte röka. He,he!!

Själv har jag ett IQ på 67. Det är strax över imbecill. Men jag röker inte trots mitt låga intellekt.

Jag är storligen förvånad över att du är så snäll mot dessa rökare. Eftersom vi har gemensamt sjukhuskonto i Sverige så tycker jag det är oförsvarligt av rökare att belasta sjukhusvården.

Jag fick inte sytt min överläpp för det var väl rökare och lite annat som stod i kö. 17 timmars väntan för att sy 2-3 stygn. Kan du inte ordna så att dom byter namn på akutmottagningen till VÄNTSAL. He,he!!
leiake!! Jag känner inte igen Dig!!! Va´ jag betonad Du verkar och visar stor brist på empati.Det liknar inte den leiake som jag läst här på Forum tidigare.
Det är konstigt att alla föredetta rökare alltid blir så elaka och nedvärderande mot de som röker.

Jag slutade själv att röka den 17:e januari i år och det har gått bra jag har inte tagit ett bloss sen dess.

Det finns inget försvar att röka men det är inte så lätt att sluta ändå. I början kom maran många gånger.

Jag tycker att jag är jätteduktig som klarat mig så här länge, det är första gången jag slutat och jag har ändå rökt i ca 40 år.

Alla ni som försöker sluta... Kämpa på jag tror på er... att ni klarar det. Gäller att vara envis bara... och till er som röker... ni är inte sämre än oss andra. Jag var smart även som rökare

Kram till er alla Marlin

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem