Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Är ni idiot som röker

Är ni idiot som röker

He,he!!

Jag var en sådan för 30 år sedan. Helidiot!!

Men så pep det i bröstet. Pip-pip. Då djäklar slutar man på 5 minuter.
Att det var så lätt att sluta kunde man inte drömma om. Men ni behöver inte vänta tills ni blir sjuka. Ni kan sluta precis nu. Punkt slut.
Antal svar på detta inlägg: 31
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

Ingen är idiot för att man har laster vad det än är för en last , man har ett "problem" det ännda som är idiotiskt me det är industrin som har fått folk att gå på en massa blaha grejer .

Som jag skrev i tråden om Zyban så är det mycke individuelt det DU tycker är enkelt Punkt slut . är förmoligen väldigt svårt för andra i vissa fall omöjligt ..
man måste se det som ett problem man måste vinna över. inget är omöjligt det är bara skrida till verket och hoppas på det bästa. det är lätt och vara kaxig när man har klarat det man har satt sig för.
Det handlar ju om att man "vill" eller "inte vill" sluta röka/snusa.

Det är lätt att säga att det är jobbigt mm
Det är lätt att ge upp
Det är lätt att vara bekväm
Det är lätt att hitta på ursäkter för att börja igen

Men det är inte lätt att sluta röka/snusa så vill man "verkligen" sluta så gäller det fan ta mig att bestämma sig och sen inte ge efter.

Ingen har dött av att sluta röka/snusa men däremot så dör många av att inte ha slutat röka/snusa.

-En som slutat snusa efter 25 års beroende-

Ingen är väl idiot kanske men man e bra dum som förgiftar sig själv och dessutom betalar en massa skatt för att få det gjort
Annons
Jag tycker det är upp till var och en att röka omde vill. Du måste vara en idiot som tror att det är lätt att sluta röka, Har rökt i 15 år så hur det kan vara lätt att sluta efter den tiden får du försöka utveckla lite till, Och förresten du bestämmer inte om andra skall sluta eller ej! Jag är allmänt trött på folk som säger till en att sluta röka. Jag tänker fortsätta i alla fall, Så det så! Sluta att kalla oss helidioter, den som säger så om andra är det själv.
Vill inte höra mer om detta!
Summan av laster är konstant!! Vad har Du leiake för dålda laster? Något som man inte behöver vara helidiot för att ha?
Kan väl avslöja att röka det gör jag aldrig mer. Det har för lite påverkan på
organen.

Men däremot " kröka " kan det bli ett återfall då och då. Men bara som hastigast. Efter baksmällan så är det månader till nästa gång. Man blir ju så fruktansvärt dålig. Det är värre än att föda barn,tror jag. He,he!!!

Vill nämna att jag har exceptionellt dålig karaktär. Den sämsta i Sverige.
Kan jag sluta röka. Så kan alla. Jag lovar er med handen på Bibeln.

Är man inte idiot när man drar ner rök i sina lungor.Vad är man annars??? Man är ju dummare än
en häst. Jag har aldrig sett en häst röka.
Egentligen har du rätt men det är inte lätt. Du kanske inte har den sämsta karaktären i sverige, vi är nog flera som har det!!



Ja du leiake du har varit osynlig ett tag på IS men nu är du tillbaka.

Jag har rökt i minst 55 år nu och jag tänker inte sluta. . Inte förrän någon del av kroppen börjar antyda att det är dags att sluta. . Som jag har sagt tidigare när det gäller detta ämne så tror jag att det är mycket individuellt om det ger oönskade skador att röka eller ej. . Varför har jag inte kolat av redan ? . Det är ju så hemskt farligt bara att ha en granne som röker ute på sin balkong om man bor i samma hus ?

Däremot är det inte alls nyttigt att kröka så mycket att man får baksmälla. . Själv dricker jag då och några glas vin eller ett eller två glas konjak men det får jag inte baksmälla av. . Så det tänker jag också fortsätta att göra.

Om du håller handen på bibeln eller inte det struntar jag i det är upp till var och en om man tror på fan och hans mormor eller inte.

Slutligen så har jag vant mig vid att det heter "dummare än tåget". . Jag har aldrig hör någon som är så dum att han jämför sig med en häst.
Ja jag är en pensionär här och jag slutade med det för över 20 år sedan,,och det gick bra,,,hupp bara sedan slutade jag.Men inget är lätt inte,,, ;)

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem