Lördag 18 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: InternetStart

Klocka i IS

Klocka i IS

Hej! Daniel & Co på Is.

Vad sägs om idén att montera in en klocka i övre fälten på huvudsidan i IS?

Analog med sekundvisare eller digital med pulserande ::::
Är denna idé genomförbar?

Varför:
Därför att många av de som har IS som startsida är folk i farten och behöver en som talar om för dem, att nu är lunchen slut, dags att rusa.

Jag har en vision av att många surfa...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 91
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Nästa »

ähh..7-minuters jobb för daniel o crew, max..
Det kan vara bra med en klocka men bättre om IS vore lika snabb som andra webbsidor ikväll tar det tid för IS någon mer som märker av problemet
Varför ska det klankas på denna idén nu då? Håller med lazze att det fixar Daniel o CO på nolltid. Sen detta med att man har klocka i aktivitetsfältet, man ser välan inte detta fält när man surfar heller om man nu inte har det liggandes överst. Nu kan det ju tyckas att detta med klocka på IS är dumt och slöseri med tid för om du nu skulle byta sida/flik så ser man ju inte klockan eller om man scrollar ner så förvinner den med även om man nu skulle surfa med F11 påslagen hela tiden på IS. så mitt tips är att använda Firefox med Nightly Tester Tools och sen install Statusbar Clock som funkar 100. och den ligger hela tiden nere i statusfältet med datum å årtal och KLOCKA med sekunder med om man vill.
Sen visst mitt inlägg kan tolkas som tvetydigt och att jag inte riktigt vet vad jag vill men SO WHAT! Vill nu den gamle kämpen Ozzy ha en klocka på IS så ge han en då.
finns ju mer som bara försvunnit. Tex IS kepsarna som alla tyckte va en så jäla häftig idé men som bara försvann ut i cyberrymden. Men jag har en och är stolt bärare av den.
Hur var det med RSS Feed av svar på inlägg? Har det hänt nåt där? Nä det har det inte. Så summan av kardemumman är: Släng in nåt nytt! Det finns andra sidor där man kan välja vad man nu vill ha på sin startsida.
Sen inte sagt att IS är en dålig startsida. Nä långt därifrån den är en kanonsida med mängder med länkar och andra användbara ting.
Nä nu börjar jag nog bli långrandig så good bye.
Annons
Nu tycker jag det är dags att Daniel går i svaromål. Är en analog klocka med ring och tidtagning i svarta logofältet möjlig eller icke möjlig. Eller är idén som sådan rent av förkastlig, icke värd att pröva.

Som fömån blir Logofältet mer estetiskt tilltalande och balanserat. Och en klocka den tittar man direkt på och med Ring ring. Så behöver man inte hela tiden SE klockan. Även om IS är minimerat på skrivbordet, så är det ju ännu en aktiv Länk.
Nu är väl alla frågetecken uträtade. Förutom ett svar från vår eminente WebbMaster Daniel.
Tack för ordet.
Ozzy
Tycker att finns det skäl så ska man klaga.

Jag har idag bytt till en annanstartsida.
P.G.A. denna sida är ofta jättetrög,som ikväll.
Inte för att jag har så bråttom,men det är frustrerande.

Annars är denna sida bra,med många bra länkar.
Ozzy min vän

Såg att du i en annan diskussion tyckte att vi skulle utbyta seriösa diskussioner.
Problemet är att jag ser ingen mailadress i din profil

Kolla min profil om du ser någon adress,annars är det mitt nickname@en stor bredbandsleverantör
Vad roligt att Du hör av Dig.
Ännu en tabbe från vår WebbMaster. Den är enligt min profil aktiverad att synas. Jag har t.o.m. svarat på den e-post man får vid sådant tillfälle vid ändring av densamma.
Men det händer inget. Bra att Du tog upp detta.
Det syns inget i Din profil heller. Har Daniel tagis sig vatten över huvudet!
VH
Ozzy
ozzy du finns inte Klockan japp
kentr10
Jag tänker, alltså finns jag. för att citera delar ur en rolig vits.
Jag tycker det låter som en jättebra idé. Bra också att ni luftade lite olika varianter. av klockan Är en digitalklocka otänkbar som alternativ? Det är ganska mycket lättare att ta fram en klocka av typen 21.34:01 än en analog grafisk. Tror också att en digital tar mindre "kraft" från severn och blir snabbare att ladda.

Ska kolla det med visa mailadressen också, ska bara kolla klart på Obama dokumentären.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem