Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: InternetStart

Nationaliteter på IS

Nationaliteter på IS

Bland alla medlemmar här på IS måste det finnas folk ifrån många länder i världen, skulle vara roligt att veta hur många olika här finns.

Jag börjar, född i England 1939 och flyttade till Sverige 1948
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: «1 2 3 Nästa »

södra delen av dagens Belgien, det s k Vallonien
Vallonien blev Europas järncentrum på14-1500 talet

själv så kommer jag från västmanland, och har förmodligen vallonblod i ådrorna
Av alla IS medlemmar så är det bara jag och 2 andra som inte är födda i Sverige, det tror inte jag på, var det verkligen ett så känsligt ämne?
Jag är född på Mallorca(SPANIEN).
Kom till Sverige 1985 efter att ha träffat en söt blondin som jag lever fotfarande med.
Två barn en kille med blåa ögon och en Flicka med bruna.
Annons
Per66! Man kan ju inte säga alla när det är bara ca 10 stycken som har svarat.
Det är däremot ca 40% som är födda utomlands om man ska kolla statistik i tråden, tror du på det då?
Haha, så kan man ju också säga ja, nej 40% tror jag inte på, att jag drog min slutsats var därför att jag tycker att engagemanget på forumet är så väldigt låg, det hade varit mycket roligare om man fick ett stort gensvar någon gång
Om du skickar in som veckans fråga tror jag att du får ett större antal svar.

Samtidigt är nog inte denna tråden avslutad på ett bra tag tror jag.
Jag är född på Stöttingfjället (svensk) men går man generationer tillbaka så kommer en gren från Finland och så har jag nog lapskt blod via min farmors sida.
Så man är nog en salig blandning. Inget att göra något åt. Man kan ju som bekant inte välja sina föräldrar. Bara att gilla läget. Världsmedborgare tyckte jag lät bra. Via släktforskning skulle jag ju få reda på mera detaljer men till vilken nytta.
(Välkommen till marknaden i Lappstockholm fre-sön. 100-tals knallar säljer diverse saker. Blir nog inköp av plastpåsar, kryddor och kanske rökt fläsk. men mest blir det prata med bekanta man inte sett på länge.)
Är en dalmas som blivit trollhättebo!!Flyttade till trollhättan 1986
Jag vet inte om jag ska kalla mig dansk eller svensk. Mina förfäder på både fadernet och mödernet kommer från Göinge sen några hundra år tillbaka. En göingehövding i släkten. Men själv kommer jag från Kristianstad och är ganska fredlig av mig. Men jag bor sedan några år tillbaka i Piteå. Men Kristianstad har jag inte övergivit. Jag har fortfarande min lägenhet kvar där. Där har jag mina rötter.
Jag är sk. "Pappers svensson" Är i grud och botten finsk eftersom mina föräldrar är bägge från finland, men själv är jag född i Uppland. Farföräldrar var från finska karelen..

Papper Svensson - En som blivit svensk medborgare bara svensk på papper.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem