Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Som att försöka gå i gröt....

Som att försöka gå i gröt....

Har en fråga...eller fler?
Min dator har blivit så slö. Den har väl aldrig varit blixtsnabb men nu är det hemskt.
Öppna en mapp och det kan ta evigheter.
Stänga ner program och det hänger sig.
Det är säker kanske dåligt med minne, men jag vet inte var man kan se det.
Nu står vi inför problemet om vi ska köpa ny dator eller uppgradera den jag har.
Kan man se någonstans i datorn vad som kan behövas.
Typ vad jag behöver snabba upp?

Vad jag har för dator?...den är ett ihop plock och så är den grå.......skrämmande va?...
men jag vet inte mer än så.
Kanske finns någon som kan ge tips ändå?

Åsa
Antal svar på detta inlägg: 52
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Hejsan!

Daniel och Göcke:

Finns det ingen smilie för ^^ ? = förvånad..

Hej på er.
Jag är inte nybörjare på datorer, men när det gäller modeller, innehåll i maskineriet osv då vet jag inte mycket.
Tack m0zQit0z för utförlig förklaring. Det är vad jag brukar göra för att få den att bli lite snabbare. Förutom att rensa återställningspunkterna :)
Kanske lät som jag har en hel städfirma i datorn*S*
Jag har ad-Awaren, spyware och F-secure.
Håller på att "städa" nu så jag hör av mej i morron ang hur det gick.

Bubben: Tack för alla tips, Pc-hemma har jag slukat i mängder, men nog inte förkovrat mej ang modeller och att man nog borde veta vad man har för kapacitet i burken osv.
Det har alltid skrämt mej, vet inte varför och då känner man lite som att dom kan lura på en dynamitdatorer i butiken:)
Men tack, alla tips och ideer gör nytta.
Sov gott
Åsa
Ingen fel på DELL datorer.
Dell är enda fullpaket dator som är värde på.
compaq/hp dem har gjord så inställning för hårdvara man får massa problem man skall installera nytt vara.

om du skall uppdatera din dator ber jag dig du skall kontakta nämaste dator butik som sälger enbart datorer.
inte siba onoff
dem ger dig råd och vad du behöver