Söndag 5 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Hobby och motor

Är du en samlare?

Är du en samlare?

Hej!

Vi har alla våra små hobbies. Jag är en s k samlare, det vill säga att jag samlar på det mesta och har svårt att släppa saker. Mina största samlingar är knivar (helst tillverkade i exklusiva material och handgjorda), armbandsur (mekaniska, inte det där quartz-skräpet) och Ambassadeurrullar (helst från 60-70 talet).

Min fråga lyder således: Vad samlar du på?

EZ
Antal svar på detta inlägg: 58
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Jag samlar på gubbar, är inne på min tredje! He,he,he.
Jag ska oxå börja samla på gubbar.
Hm, ja de blir väldigt fort antika. Däremot vet jag inte om andrahandsvärdet står sig

Just det, mynt har man också samlat en gång i tiden. Utan någon större succé förståss.

EZ
Annons
Jag samlar lite på nyckelringar och kortlekar.

/Johan
Har en gång sett en intressant kinesisk kortlek. Korten var minutiöst målade med diverse teman från den kinesiska landsbygden. En annan kortlek från (tror jag) Thailand hade bilder på diverse sexställningar. Men jag antar att du inte har en sådan i din samling ....

EZ
jag har ett brefalbum från böjan på 1900-talet med en massa vackra vykort,stavningen då är häftig tycker jag.Vet inte om det har något värde.Många bilder är från Stockholm och Göteborg
Jag skulle tippa att det är en del värde i en sådan samling Wilma. Framför allt om frimärkena/stämplarna sitter kvar och det är bra skick på dem.

EZ
Samlar någon på tidskriften "Motor" ? Jag har årgångarna 1965 - 75. Ordnar Du transporten, tidskrifterna är Dina.

vasmacska
Jag samlar på pengar. Har fått ihop
23 kronor och 50 öre.

/ daxxa
Wow daxxa, det var som f..

EZ

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem