Söndag 5 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Hobby och motor

Är du en samlare?

Är du en samlare?

Hej!

Vi har alla våra små hobbies. Jag är en s k samlare, det vill säga att jag samlar på det mesta och har svårt att släppa saker. Mina största samlingar är knivar (helst tillverkade i exklusiva material och handgjorda), armbandsur (mekaniska, inte det där quartz-skräpet) och Ambassadeurrullar (helst från 60-70 talet).

Min fråga lyder således: Vad samlar du på?

EZ
Antal svar på detta inlägg: 58
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Om du menar av ekonomiskt värde, så är det ingen som är speciellt dyr.. hehe ja det skall väl vara kortlek jag köpte på British Airways för typ 10 år sedan.. det var dyrt på planet

Men om du menar finnast kortlek för mig, så får det helt enkelt vara en kortlek flickvännen köpte på Irland, med motiv från olika delar av Irland.

Men jag skulle gärna vilja ha några kortlekar med motiv på sportbilar, eftersom jag har intresse för bilar.

/Johan
Hm, det borde inte vara problem, tycker jag. Har du kollat second hand affärer och loppisar?

EZ
30 kortlekar... Ja då kan man bygga ett ordenkligt korthus!
Annons
hehe, ja man kanske skall prova att bygga sig ett stoort korthus..
tråkigt att jag inte har tålamodet med mig riktigt..

Nä det borde inte vara så svårt att hitta sådana kortlekar. Har inte ansträngt mig så mycket faktiskt... men det kanske kan ta fart =)

Man kanske kan få tag på någon som faktiskt har lite "värde" i sig

/Johan
Jag samlar på gamla burkar. Sådana som man hade kaffe, choklad och sånt i. Ett tag samlade jag på æggkoppar, men dom var så jobbiga att diska som dom har jag stuvat undan. Annars ær jag ganska bra på att samla damm och hundhår i hørnen før att inte tala om flugskit på fønstren.

(ursækta dom norska æ:na och ø:na) Jobbar natt i Norge på ett sjukhem. Nu nær regnet kommit sover dom som lamm
Äggkoppar är tydligen ganska populärt i samlarkretsar. Vet flera som samlar. Burkar likaså. En bekant till mig har samlat på ölburkar sedan början av 70-talet. Han har väldigt många från olika länder.

Hm, det för mig till frågan. Vad är populärast att samla på? Är det någon som vet kanske?

EZ
Kollade lite på din hemsida, gillade den där Puma kniven.. den var fin... skaplig samling du har!

/Johan
Tack ahnmarker. Puman är inte helt kass, stor och tung. Den är inte helt lätt att få tag i eftersom den inte tillverkas längre med samma stål och utförande. Dock finns modellbeteckningen kvar. Märker att du tycker om bowieknivar modell McCahan.

EZ
Hej,
Ärvde en myntsamling som jag inte har en aning om värdet på. Vet nån vart man vänder sig för att se om man är förmögen?

/Tompa
Hej Tompavox. De här "killarna" kan sin sak: http://www.numismatik.se/index.php

EZ

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem