Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: InternetStart

Expressen plagierar InternetStart?!!!

Expressen plagierar InternetStart?!!!

Kolla in Expressens kändislista på:
www.expressen.se/index.jsp?a=666899 (sen den 7/9 har expressen tagit ner sidan)

och jämför den med min som jag har på:
www.internetstart.se/kandisar.asp

Känner ni igen er?

Ja det är min lista som Expressen har på sin sida. Samma kändisar i listan och i samma A-K, L-Ö ordning. Tänk att Expressen med deras resurser plagierar från mig. Hur ska lilla jag vinna mot Expressen?
Antal svar på detta inlägg: 40
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

Man kan ju undra om expressen har dåligt med förslag att skriva om?

Daniel du får prata med dom och ta dom i örat!
Du och Göcke gör ett kanon jobb med is.
En smart grej är att kontakta dom och be om en artikel där din sajt framhålles som mycket nyttig och sevärd.Då blir det fler som hälsar på
och käbblar.Det skulle vara 3vligt.

Lycka till!!
Humm... Det känns verkligen som att det blir ännu mer uppenbart (om det nu kan bli mer uppenbart) när det mitt i listan på Expressens sida kommer in ett "L-Ö". Det är ju en sak att ha det så på IS där listan är uppdelad i två kolumner, medan expressen bara har en enda lång lista uppifrån och ner...

Maila lisa.elghorn@expressen.se och fråga vad hon sysslar med... Ju fler som reagerar desto bättre!

Jag håller också med leiake om att du skall få din sajt nämnd i Expressen. Varför inte tala om var man har hittat listan någonstans?
Annons
Helt rätt andreas! Jag har prexis mailat och "protesterat"!
Såna där fuligheter ska man inte tåla Daniel! På dem bara!!!
Jag har också mailat till Expressen (imorse) och bett dem lägga till en hänsvisning till mig men jag har inte fått något svar än. Jag sa också att de borde fråga om tillåtelse innan de plagierar information (annars blir det ju ett brott mot upphovsrätten).

Jag har flera gånger råkat ut för att andra kopierar mina länksamlingar som jag har satt ihop men att Expressen skulle kopiera en kategori från mig trodde jag aldrig.
Håller med dig Daniel ni får sätta hårt mot hårt med expressen.
Låt dom inte komma undan. stå på er både du Daniel och Göcke!!
Jag står på er sida.
Daniel och Göcke, jag har skickat ett mail till Lisa Elghorn och protesterat

genom att framhäva min åsikt om att kändissidan i Expressen serut att vara

ett rent plagiat av IS kändissida,hoppas att hon och Expressen taråt sig av de

protester som jag hoppas att fler ISare är villiga att framföra. Daniel och Göcke

kämpa på.

Ni har mitt stöd. xyz.
Jag har också skrivit till Expressen och ifrågasatt deras beteende.

Men, tänk om det varit tvärtom, att IS kopierat en sida i Expressen och lagt till på IS med lite "skräp" runtomkring.

Då hade det nog tagit hus i he-e!
det vore väl något att bli omnämn i expressen.
IS länkar ju till dem så det kan väl vara vänligt av dem om de bjussar lite tillbaka.
Jag har också skrivit till dem ett otal gånger genom åren, när de har haft problem med sin sida.
Hoppas att de kan återgällda detta nu.

mvh göcke
Det kanske går att uppnå större effekt genom att ta kontakt med den ansvarige utgivaren Otto Sjöberg istället på: otto.sjoberg@expressen.se

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem