Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Datorn bara piper????

Datorn bara piper????

Finns det någon som är mera datakunnig har stött på ett problem med min:

AMD Athlon XP 2600+ Datortyp: AT/AT Compatible
Bios-version: VKT400 - 42302e31
Processortyp: x86 Family 6 Model 8 Stepping 1
Processortillverkare: AuthenticAMD
Minne: 512MB
HDD: Maxtor Diamond Max Plus 9 80GB ATA/133

Det började med att hårddisken crashade vid en ominstallation då satte jag in en Samsung SP1614N (den var väl inte helt okej men hade inte crashat) bytte då batteri i datorn men det hjälpte inte heller för datorn står fortfarande bara och piper med lång signal med 5 sekunders mellanrum, har också provat att ta ur batteriet över en natt men det hjälpte inte heller vad är det som är fel?
Antal svar på detta inlägg: 85
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 Nästa »

Gia: Han menar, att för att kunna köra program som det föreslagna SIW så krävs det ju att datorn kan komma längre i uppstart och att processorna jobbar. Alltså, för att köra program som undersöker datorn så krävs en åtminstone någorlunda fungerande dator.
okej alltså kört på den datorn just nu i varje fall.
Hör av mig om felet så fort jag vet.
Tack ska ni ha allihopa som har varit så snälla och ställt upp med svaren på mina frågor.
Gia
angående kylpasta.
Har du en processor som det finns en metall-rektangel i mitten 7 x 10 mm ca? . Det övriga omkring grönt eller brunt (bakelit?) skall INTE beläggas med någon pasta. Den ytan skall vara så ren som möjlig. På metall-kärnan i mitten stryker du ett TUNT lager pasta. .....BASTA !!
Annons
Till Gia!!

jag ville bara säga jag är imponerad över ditt tålamod härligt o se att du inte ger upp :)

tyvärr kan jag inte bidra med så mycket hjälp om vad felet kan vara men jag läser denna tråden med intresse alltid kan man lära sig något

och jag hoppas att du får löst problemet något gång det måste ju gå tycker man

*håller tummarna för dig*
Hej alandia!

Är i Linlöping nu men kunde inte låta bli att gå ut på internetstart i varje fall.
Hela plattan på processorn tror jag är brun för det som inte fanns någon kylpasta på (i mitten) var just brunt men ska göra rent den och kolla nogrannare.
Hör av mig.

Hej Wildwanderer!

Jag tänker inte ge upp i första taget i varje fall, tänkte börja med processorfläkten och kolla om det hjälper med tillskott utav kylning om inte det hjälper byter jag processor och fläkt.
Ha det bra.

Gia.
Är hemma nu.
Skulle vilja ha ett svar på om det skulle vara kylpasta på hela processorn?
det var ingen metallkärna i mitten på processorn (förmodar att den ska vara blank (metall) i så fall) hur mycket kylpasta ska man ha på?

Gia.
Hej igen!

Ingen som vet om jag ska ha kylpasta på hela processorn och hur mycket man ska ta?
Har ingen blank bit på processorn enbart brunt.
Vore mycket Tacksam för ett svar innan jag lägger på kylpasta.

Gia.
Läs här
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=578082

Gl&
#246;m inte punkt 4, hur man tar bort gammal pasta
Tack så mycket för hjälpen ska läsa detta i kväll.
Här har du en sida där du kan se hur det går till, skrolla ned på sidan där har du en film.

http://www.pchemma.com/

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem