Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Läs och begrunda

Läs och begrunda

http://blog.brokep.com/2008/09/12/sverige-vax-upp/
Antal svar på detta inlägg: 46
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Breeze
tack för den länken de va intreessant att läsa
Posta gärna den länken igen, för jag vill också läsa intressanta länkar.
sammanfattning av bloggen:

han lade inte ut materialet , det var någon annan
han ombesörjer bara att andra kan göra det
och media och alla andra är taskiga mot honom.
Annons
Håller med honom, men han kude ändå markerat ett ställningstagande genom att ta bort just den torrentfilen, det har dom ju gjort när pedofiler lagt ut barnporr.

( I Polen ska dom nu börja kastrera pedofiler och då är det inte kemisk kastrering vi pratar om.)
Emans!
När jag läste om förslaget i Polen så var det kemisk kastrering de talade om "Den polska regeringen förbereder ett lagförslag som innebär obligatorisk kemisk kastrering för alla dömda pedofiler".
Ok, hörde det på jobbet tydligen hade han missuppfattat. Tyckte väl att det var lite väl magstarkt.
Tycker att många av Er ISare behöver läsa Peters blogg några gånger för att förstå hans budskap. Han är ju givetvis djupt kränkt på det sätt som SVT (Josefssons taktik) behandlat honom. Peter är väl värd en offentlig ursäkt.
Jag förstår bloggen alldeles utmärkt och håller med honom, likväl skulle dom kunnat plocka bort torrentfilen.

Den största syndaren i detta fall är idioten som laddade upp det, tätt följt av massmedia som informerade hela sverige vart dom kunde ladda ner det.

Sen kan man ju undra om det är rätt att sådana papper och bilder ska vara offentliga, är det rätt att vemsomhelst ska kunna hämta ut detta FUP? Vad är meningen med det?
Jag tycker inte att Piratebay borde radera länkningen eftersom den pekar till hela den offentliga förundersökningen dvs text + bilder. Jag har inte sett materialet själv men jag antar att bilderna bara är en liten del av hela materialet och om vissa bilder inte skulle komma ut till allmänheten borde man ha sekretessbelagt dessa.

Däremot tycker jag det är obehagligt att enbart bilderna nu sprids på nätet. Men jag anser inte att Piratebay är huvudansvarig för detta.
Att kalla någon för idiot (IQ <25) tycker jag är fel beskrivning av en som laddat upp en offentlig handling. Antag att jag själv lagt upp förundersökningen på min blogg hade det varit helt OK och vem som helst hade kunnat läsa den eller tom ladda ner den från bloggen men nu blev det en storm som media själva skapat. Innan det blev "offentligt" att FuP låg på TPB hade ca 30 personer laddat ner den men när media gick ut med det så laddadas det ner tusental. Det är tex 199 seedare idag vilket bör vara rekord. Allstå är det många helt vanliga människor som tar del av en offentlig handling på detta sätt. Så kommer det nog att fortsätta i framtiden.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem