Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Läs och begrunda

Läs och begrunda

http://blog.brokep.com/2008/09/12/sverige-vax-upp/
Antal svar på detta inlägg: 46
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

kunnig!

Vem kan tänkas ladda upp fotona. Kortet
är taget av ett proffs och har stått framme i en fotoram. Det syns ju.

Kan vara någon i insatsstyrkan som vill tjäna några kronor och har snott med sig ett kort som har stått på något skåp i huset.

Att jämnföra mig med TPB är väl i saftigaste laget. Kanske bäst att Göcke
raderar mitt inhopp i denna karusell av skyldiga.
Varför radera ditt inlägg Leiake
raderar jag något så är det hela tråden, av den anledningen att jag anser att hela diskussionen borde föras på deras hemsida istället.
Jämföra å jämföra vill jag inte påstå att jag gör och det var inte min mening så det ber jag om ursäkt för.

Självklart är bilderna tagna av rättsmedicin eller annan statlig instans, inte vet jag för jag gillar inte att kolla på bilder med döda barn på.

Saken är den att beskylla ett forum/sida/anslagstavla för att ha begått något mot "moralen" i detta land utan kunskap om hur det fungerar säger mer om den som dömer än om någon annan.

Om jag länkar till TPB, är jag då medskylidg till detta? Om aftonbladet skriver rena förtal historier och går ut med felaktig fakta om tex personer som är häktade osv. Är då internetstart.se medskyldig då de länkar till aftonbladet?

Som Andreas skrev på sidan 3 är det klokaste inlägg i denna tråd, mina inkluderat :)

Intressant är dock att SVT (media ) som vanligt kan begå klavertramp och sen lite smått ursäkta sig och så var det ur världen utan att det skrivs om det.
Det är alltid den lilla människan som blir lidande
Annons
Tillägg:
Om moderatorerna vill censurera så visar även det att internet är en märklig plats.
Skrivs något som inte gillas så kan man ta bort det, men det försvinner aldrig.

Detta skulle aldrig hända om vi alla satt och pratade om det IRL
eller skulle någon då plötsligt säga
Nä, nu får alla glömma det ni sagt och så låtsas vi som vi aldrig har pratat om det.

löjligt..

Hoppas verkligen inte att detta forum styrs av censurmilitärer ;)
Hej kunnig, oavsett vad som sägs eller inte har sagts, så
grunna på min undran,
hur gör vi i framtiden mot klavertramp som denna

om dina egna barn kommer ut på nätet ,
hur vill du bli bemött och hur vill du att bilderna skall bort från nätet.
Hit kom ett kedjemejl (spam) med möjlighet att skriva på, och protestera mot TPB!
När nummer ettusen hade skrivit på skulle mejlet skickas till en tjej på Expressen, enligt mejl adr. i protestbrevet
Nu var det endast 30 som hade undertecknat, men jag skriver inte på och skickar inte vidare.

Om protesten varit riktat till åklagarmyndigheten hade jag skrivit på, om korten ej blir offentliga, slipper vi se dom!
Ingarm , detta handlar i slutänden inte om bara dessa kort.
eller varför/hur de kom ut
även dina barn kan hamna där , hur gör du då för att få bort dem från nätet

där har ni något att bita i.
Göcke, javisst även mina barn och barnbarn kan hamna där. Hemska tanke, men så är det ju, vi lever i en demokrati med allt positivt det innebär. Men lik förbaskat anser jag att det i all sin da´r borde finnas någon som i sista hand granskar vad som läggs ut till allmän beskådan och att då "denne någon" i så fall kan "dra i handbromsen" om det behövs. Ungefär som på IS.
Förr gjorde man ju bokbål (ex. nazisterna på 30-talet) och eldade upp sådant man inte ville "skydda" folket ifrån. Detta är otänkbart idag, då vi har ett annat samhälle med ett oerhört mycket större informationsflöde. Det går inte att censurera på samma sätt längre utan man måste tänka efter före.
andreas: Så rätt så, man måste tänka efter före! Men varför görs det inte? Det måste ju i så fall bero på massmedia (tidningar/radio/TV) och deras intresse av att både vara först om en nyhet (vad gäller kvällstidningarna helst så makaber som möjligt) och att sälja "skvaller"-tidningar. Och TV-kanalerna är ju inte bättre, de gör ju allt vad de kan för att "vara först"!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem