Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Läs och begrunda

Läs och begrunda

http://blog.brokep.com/2008/09/12/sverige-vax-upp/
Antal svar på detta inlägg: 46
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

profitörerna skyller ifrån sig!!vill dom blocka skiten så kan dom..Fy fan för dessa vidriga människor!!!!!!!!hoppas att dom blir annons bojkottade,för jag kommer aldrig att handla från deras annonsörer!!
Andreas! Vem är då ansvarig?
PonGot

Hade du lagt upp Fup med bilder på din blogg så hade du också varit en "idiot"


Det finns idioter med över 120 i IQ man behöver inte gå på svenska akademiens ordlista för att hitta den exakta betydelsen och märka ord.

Tror inte att nån med under 25 i iq klarar av att ladda upp en torrent......
Annons
Emans du börjar fatta-kul!
Estrid:
De som i detta fall är ansvarig för att bilderna finns ute i offentligheten är:
1. Den som från början inte sekretessbelade bilderna.
2. Den som via Pirate Bay länkade till det helt offentliga förundersökningsmaterialet.
3. De som laddar ner materialet och därmed hjälper till att sprida det vidare.
4. Pirate Bay som tillhandahåller tjänsten att länka till olika data.
5. Pressen som har blåst upp detta nåt enormt (för att sälja givetvis)

Menar du att ICA är ansvarig för att det produceras hembränt genom att de saluför socker och jäst? I så fall är telefonkatalogen som har adress och telefonnummer till ICA också ansvariga till detta på samma sätt som Pirate Bay har adressen till förundersökningen och annat material som faktiskt är olagligt...
Andreas

Kunde inte ha skrivit det bättre själv.
andreas,
Jag tror jag förstår det Du skriver i punkterna 1-5 och beklagar samtidigt att det är på det sättet.
Kopplingen till ICA och det övriga Du skrev begriper jag också, men jag tycker i alla fall att det är fel, fel, fel att publicera bilderna på barnen.
Etik och moral är det begrepp som inte längre finns? Allt, allt är m a o helt fritt att pulicera vad det nu än är. Är det så, blir jag både ledsen och beklämd.
Vad ska jag säga till mina ungdomar som surfar runt och har både frågor och synpunkter? Jag har svårt för att säga till dem att "Skriv vad Ni vill, allt, precis allt är OK numera".
Ja, jag vet jag är gammal och inte har hängt med i debatten, men rent moraliskt, mänskligt måste väl även Ni något yngre tycka att det är fel att ALLT är tillåtet?
Ja, jag begriper det också att det är "lagar" som reglerar det mesta, men det s k "sunda förnuftet" gäller m a o inte längre.
Jag har aldrig provat Pirate Bay. Trodde det var olagligt. Hade TPB inte funnits så hade ju detta inte kunnat inträffa att någon lägger ut bilder på
dessa barn. Men det finns ju Youtube och mycket annat. Vi får nog finna oss
i snart allting.

Jag har album med döda människor som jag visar för andra. Men inte för att sälja tidningar. Det är skillnaden.Stor skillnad.

Om ni inte har sett bilderna så googla på" barnen i arboga". Första plats är
naturligtvis aftonbladet.

Det kändes faktiskt lite obehagligt att se dessa barn. Så låt bli om ni är
känsliga.
"Om ni inte har sett bilderna så googla på" barnen i arboga". Första plats är
naturligtvis aftonbladet."

leiake gjorde precis det som TPB nu beskyll för. Hänvisa till bilderna.
Ni här inne som spytt ut er galla över TPB, tycker ni likadant om leiake eller ser ni skillnad på folk å folk?

Ingen går utan skuld, alla är vi nog skylldiga på ett eller annat sätt.
Och jag är absolut inte den som har rätten att dömma andra människor, som andra så gladeligen gör.

I mina ögon är TPB inte skyldiga till något, varken moraliskt eller lagligt.
Personen som laddade upp det är bort tänkt 1 el. 2ggr. Vilket många bör göra ovasett vad det gäller :)
egentligen visar hela denna historia , hur lätt någon kan ta en bild utan din vetskap eller godkännande och sedan publicera den på nätet.

och med denna handling så kan du inte få någon möjlighet att tar bort bilderna.

tänk er in i den sittuationen.

det handlar alltså inte bara om vem som gör fel i detta fallet.

utan lika mycket om framtiden, hur någon skall få upprättelse
när etik/moral/ mänsklig empati och allt annat bara blåser bort i syber rymden.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem