Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Is-sidan

Is-sidan

Tack för detta förnämliga "Nyhetsklipp" på startsidan

Men ska vi ha mobilen och peppakakan till höger att fladdra hela denna veckan???
Antal svar på detta inlägg: 58
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Daniel Du lägger ner mycket tid för att göra IS så bra som möjligt!
Att tillfredsställa alla går inte!!

Jag som är gravt hörselskadad, har en del tekniska hjälpmedel här
hemma men tyvärr ingen "teleslinga" till ljudet från datan!
Det finns inga uttag för det.

Så jag hör inte ett dugg av nyheterna på IS men jag kan ju höra och
se de samma på TV, där har jag "teleslinga"!

Därför saknar jag att snabbt om jag såg en nyhet kunna klicka in och
_läsa_ vad som hänt.

Men jag vet också att mång klagat på SVD för att de var sena med att
uppdatera nyheterna!

IS har mycket andra länkar så vi klarar oss nog ändå!

Ha det gott, ni som kan njuta av lite rörelser i nyhetsutbuden,
det hör ju tiden till att förnya och jag missunnar ingen det.

Så var rädda om er hörsel !!!
SvD hade en betydligt högre kvalitet på sina artiklar än vad TV4 har. Det mesta från TV4 verkar vara hämtat från TT. Inget fel på TT, men jag anser fortfarande att SvD och DN står i en klass för sig. TV4 håller sig på Aftonbladets och Expressens nivå, i bästa fall. Prioriteringen verkar också skilja sig markant mellan redaktionerna.

OK, jag förstår att det är totalt kört med SvD nu, men skulle man inte kunna lägga in åtminstone 10-20 rader för nyheter, nu när alla är samlade under "Nyheter"? Tidigare fanns det ju olika rubriker och de var taggade på olika sätt. När allt ska samsas under samma rubrik hinner de ofta fladdra iväg innan man upptäcker dem. Man tittar ju inte lika ofta eftersom de flesta rubriker faller under etiketten trevligt trams.

Det känns väldigt tråkigt att ni nu satsar på kvantitet istället för kvalitet. jag hoppas verkligen att TV4 betalar er mycket bra för den här stora försämringen för oss användare.
@leiake, patrikke, thomas2 haha ni är roliga ni.

Tack för alla bra kommentarer och wow t.o.m. några av er har klickat på annonsen!

@alla er andra: Det ska bli bättre jag lovar!

Kommer mer förbättringar snart. Lite tålamod bara så får ni se.
Annons
Okey... Nu har min Kaspersky börjat att varna för Google försöker tanka ned malicious software...

Nä, tillbaka med den gamla Google...
Uppdaterade hela mitt antivirus och godkände Googles beteende och nu har den slutat att varna...
Jaha så då har man börjat använda Firefox och AdBlock pga av Teliareklamen.

Alla gratissidor som IS måste ju få tjäna pengar men när reklamen är mer framträdande än budskapet på sidan då är det fel.

Om TV4 nyheter, dom är inte värda namnet, ytligt snack, ska jag se nyheter på nätet så blir det Rapport. Men det stör inte att länkarna ligger där eftersom dom trots allt är diskreta.

Det var mina synpunkter.
pedhan

Håll ut!! Det blir nog bara denna vecka,tror jag!

Ha,Ha Det är väl rött och fint,med peppakakor och snöflingor. Julstämning!!
Det var många bra och anvädbara nya länka,såg jag nu! Har dom kommit i dag?

Eller har jag inte sett dom förrän nu? Väder! Recept! Nyhetskanalen! osv.
Är det problem med is i dag har varit trögt att komma in nästan hela dagen,vid 1730 var det tvärstopp ett tag??
Thomas2 , det är som du nämner en del stop, men håll ut så kommer det oftast tillbaka efter ett tag.


Till Penionär vill jag nämna att det finns ljudkort för USB anslutning. möjligen skulle en sådan fungera för ljudslinga.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem