Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Pirate Bay

Pirate Bay

Vad har nu för uppfattning om fildelning ? Kunde vara intressant se .Skiljer det mellan åldersgrupper .Blir dom fällda ?
Antal svar på detta inlägg: 52
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Bandit och fjällkobonde och alla ni andra som säger er vara för

det handlar ju inte i PB-s fall om vad ni gör.

det är lite av barsligt naivitet ni vill påpeka saker som det i dagsläget inte handlar om

PB-s ledare utsätts nu för en rättslig prövning om de har gjort en olaglig handling i sin verksamhet. med att göra kopirightskyddat material tillgängligt.
via sin verksamhet.

alltså det handlar inte om vad du Fjällkobonde / Bandit laddar hem
utan det omvända.
är det olagligt att lägga ut koppyrightskyddat material utan godkännande av
ägaren. och har PB gjort detta möjligt.
Vad anser du då om till exempel YoueTube där finns ju hur mycket ©-skyddat material som helst
jaha nu är vi barnsliga å naiva förut var vi sjuka bestäm dig vad du vill kalla oss ........

limewire har samma funktion å funkar på samma vis glöm inte det..................

oavsett vad du tycker göcke så har vi fortfarande yttrandefrihet i Sverige å de gäller även på nätet , så ja ger mitt fulla stöd till pirate bay de kan varken du eller nån annan bestämma över
Annons
detta anser ja var det enda vettiga som ja idag läst om detta kolla denna länk:http://www.aftonbladet.se/debatt/lottagroning/article4430861.ab

det här sammanfattar ganska väl allt detta skit snack om pirate bay
med denna kommentar så lägger ja ner min röst i detta ämne
fjällkobonde , artikeln är bra skriven , och det belyser ju även att
det inte är vi som det handlar om utan tekniken osv..

att andra torrent gör det möjligt att göra samma sak har ju inte med denna rättegång att göra.
de måste ju stå för sin verksamhet.

det kan det ha om det blir en fällande dom.
men i dagsläget är det ingen sådan.

angående yttrandefrihet så har vi den också
som är för en laga granskning av verksamheten.
Ja och skall vi inte stämma radion och TV när vi är på g.
Dom gör ju det möjligt för mig att banda och streama ljud till hela mitt hus.
Voine,voine det här måste vi koppla in amerikanska advokater på så att vi tjänar en hacka.
Nä tror nog att Film- och musikindustrin har skitit i det berömda skåpet. Att försöka stoppa en teknisk utveckling i stället för att inse att internet kräver nya lösningar för att få betalt för sina produkter.
Så länge leve Pirate Bay och dess nedladdare.
Då är det alltså så att om jag hyr ut en lokal och hyresgästen använder lokalen till att förvara stöldgods i ,så är det alltså jag som är den skyldige?
svarar göcke

ok, må de så var då så, får vi se vad som händer, förlåt att ja brusa upp de va inte meningen iallafall så förlåt göcke
men ja vill faktiskt att du tar tillbaka att vi är naiva,barnsliga å sjuka annars så lär ja väl stå för att ja är så då // fjällkobonde
men fökyven , vi är ju vuxna människor. varför skall alltid alla rusa i taket
på ett forum , varför ta till debattsläggan i en såpa som denna med PB
och ta det så personligt.

det är ju klart att jag inte menar att ni är det bokstavligt fjällkobonde

jag tycker det är ok att det prövas ,
men de är ju inte dömda , så innan dess är de oskyldiga i mina ögon.

även om jag själv anser att de bidrar till möjligheter, men om det anses som brott eller ej får vi ju se.
Men som det visar sig nu så har ju åklagaren gjort en riktig tabbe och tänkt fälla piratebay för saker som inte ens ligger hos dem utan på privata tracker sidor och det var ju bra undersökt... för svensk rättvisa...

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem