Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Registrering WXP

Registrering WXP

Min bror köpte en dator och har glöm att registrera sig ,nu är dator hur funktion ,kan man få det att funka till man registrerar sig ? vi behöver några minuter eller så för registrering ,hur gör man ?
Tack
Med vänlig hälsning
Antal svar på detta inlägg: 34
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Tack Göcke.
Hoppades att det var så.
hej ,hur kan det vara så svårt att få sin e-post att att funka,jag har outlook express nu men vill ha outlook office och den ligger i min d disk
Det är bara Microsoft som anser att man ska ha en licens per dator. Lagen säger att man bara får använda programvaran på en dator i taget.
D.v.s. Man kan ha samma OS och programvara på flera datorer, t.ex. en stationär och en bärbar, viktigt är bara att endast en dator är igång.
Tror att EU har gått på samma linje som Sverige
Annons
Vare sig du vill eller inte så Medelar Microsoft detta.
Den 12 april upphör blockeringsmekanismen att fungera och SP2 kommer automatiskt att laddas ned till alla datorer som är konfigurerade för automatisk nedladdning av Windows-uppdateringar.

Rlh , du säger i princip samma sak som jag skrev.
En licens en dator
att man sedan kan installera os-et i flera datorer vet ju alla.

helena67
i verktyg/konton i outlook kan du ställa in samma parametrar som du har i outlook express. och köra båda om du vill.
Du kan få fram aktiverings koden i bios.
Det där med licenser är knepigt för det är inte en programvara per dator i endel av MS licenser så står det tydligt att det är per kärna i processorn, därav får du inte installera programvaran på flera datorer men bara köra en åt gången.

MS ska skriva om sinna licenser nu till att gälla per dator eftersom snart släpps processorer med flera kärnor av både intel och amd.
Betyder detta att om jag har XP på en dator som jag ska skrota så kan jag installera om samma XP på min nästa inköpta dator? Trodde att en dator binder ett Xp som sedan är förbrukad. Till nästa dator måste man köpa ett nytt XP.
uffe hur hade du tänkt dig att en uppgradering/byte av moderkortet skulle gott till, skulle man köpa ett nytt os bara för det?
nä så avanserat är det inte.
Uffe nej helt enkelt att du endast får ha programmet installerat på en dator (kärna) åt gången. Det står i licensen och även om lagen säger annat så har du igenom att bryta förpakningen accepterat licensen och avsagt dig den svenska lagen.

Svenska lagen säger även att om en programvara inte fungerar som du tänkt dig så har du rätt till källkoden för den biten som strular för att försöka fixa felet själv. Har inte orkat läsa igenom nån licens för att se om man avsäger sig den rätten men det finns säkert någon paragraf för det.
Betyder det ja eller nej. Kan jag använda mitt OS på en ny dator om jag skrotar den där XP är installerad?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem