Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Registrering WXP

Registrering WXP

Min bror köpte en dator och har glöm att registrera sig ,nu är dator hur funktion ,kan man få det att funka till man registrerar sig ? vi behöver några minuter eller så för registrering ,hur gör man ?
Tack
Med vänlig hälsning
Antal svar på detta inlägg: 34
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Uffe, det betyder ja.
Du behöver inte ens skrota den gamla, det räcker att du tar bort Os på den. Du kan tex köra linux på den gamla och använda din XP licens på den nya.
Eller så skiter alla i licensen och använder detpå såmånga datorer de vill. Jupp jag är för piratkopiering och jag är mjukvaruutvecklare..:)
Som sagts tidigare, med XP kom det in en ny funktion som kallas produktaktivering, utan den så kan man inte köra efter en viss tid utan att kringå aktiviseringsförfarandet över nätet eller via telefon. att det finns andra sätt att kringå detta på är som med allt annat. en fråga om moral och anständighet.

Och den varan kan det vara lite si och så med på vissa håll.
kan personer sitta och skapa virus och annat oknytt för att bara jäklas. så förstår man att det finns människor som inte vill betala för sig heller.

Men har man köpt en licens på ett program/os så är det ju knappast någott att snacka om , då får man använda det på en dator
Annons
Hej alla som vill gå förbi aktiveringen i windows...
Jag har (med lite hjälp ifrån andra) tillverkat ett litet Aktiveringscrack... dvs ett litet program som när det körs på en nyinstallerad maskin med XP crackar aktiveringen, ingen giltig nyckel behövs...

Men nu uppstår ett dilemma... hur är det med lagligheten i att lägga ut ett crack? Jag menar såhär: filen i sig går ju inte under lagen om upphovsrättskyddat material. eftersom den inte innehåller någon kod som varken Micro$oft eller något annat företag kan hävda är deras verk. Men syftet med filen är ju att cracka ett tydligt upphovsrättskyddat material. vem kan hållas för ansvarig? kan man hävda att ansvaret ligger på vad folk gör med filen? Att jag som tillverkare inte gjort något olagligt att tillverka den eller tillhanahålla den, utan vad den används till!

tacksam för svar!
Regards

Mokos
Straffrättsligt torde du inte behöva oroa dig, med andra ord kommer du ej att kunna dömas för något brott i lagens mening. Nu är det dock som så att de civilrättsliga reglerna är annorlunda utformade, det skulle kunna medföra att ett skadeståndskrav t.ex. riktades mot dig. Väldigt tveksamt om något gehör skulle ges för en sådan talan. Problematiken är ju identisk med den som gäller för upphovsmännen till program som kazaa.
Problematiken är ju densamma för de som gör att man kommer förbi kopierings skydden.

Men när det gäller XP så vad gynnar det att gå förbi aktiveringsrutinen och missa kommande uppgraderingar.

Tycker det verkar urbottnat dumt, visar bara att det finns de som
tycker att köra på pirat os är ok.

Nä har ni råd att köpa dator så införskaffa ett ärligt os.
eller gå över till Linux.

Risken är annars att valmöjligheten kommer att försvinna helt.
Inte vill jag köpa hårdvara utan egen möjlighet att välja eget os.
Tack Nix!

Jo jag anser att pirat är ok!!! inte för att jag är snål eller för att jag är kriminell, utan för att de som idag utvecklar program och OS är de riktiga skurkarna som tar hutlöst betalt för sina program / Tjänster... det är ungefär som att be mig.. "snälla hacka min mjukvara för att ingen normal person har råd att köpa den"....

Jag utvecklar program, men jag tillhandahåller dem gratis, och har bara lagt till en lite "donate" knapp... donera för att stödja mig.. och jag har blivit positivt överraskad över det stöd jag fått..
Ibland är det 10:- eller 100:- eller tom ännu mer... =D .
Micro$oft skulle tjäna på att tillhandahålla sin mjukvara till rimliga priser, likaså skulle musik och film och spel branschen njuta samma positiva respons om de slutade att idiot profitera på oss vanliga dödliga...

regards

Mokos
PS.
Man kan visst uppdatera datorn efter att applicerat mitt crack..

Och Linux? skulle min fru som är praktiskt taget nybörjare eller mina barn som är 3 och 5 år sätta sig framför Linux? jag tror inte det... de har problem med bara Windows XP.
Och vad finns det för roliga spel som utvecklas till Linux?
Nä! Linux var ett dåligt förslag

DS.
Mokos om du är inbiten linux nörd borde du veta att Wine finns i en version för att köra windowsspel på linux , japp den klarar de flesta senaste spel. Jag skulle verkligen rekommendera att dulåter din fru och barn att lära sig Linux istället för windows. Detär ju bara att kasta in X med någon snyg fönsterhanterare på.
Jag måste slå ett slag för mac , kör osx/Unix/win på samma maskin.
Vadå Mokos, har du nybörjare som skall lära sig så spelar det ingen roll vilket os de skall börja med.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem