Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Registrering WXP

Registrering WXP

Min bror köpte en dator och har glöm att registrera sig ,nu är dator hur funktion ,kan man få det att funka till man registrerar sig ? vi behöver några minuter eller så för registrering ,hur gör man ?
Tack
Med vänlig hälsning
Antal svar på detta inlägg: 34
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Uffe, det betyder ja.
Du behöver inte ens skrota den gamla, det räcker att du tar bort Os på den. Du kan tex köra linux på den gamla och använda din XP licens på den nya.
Eller så skiter alla i licensen och använder detpå såmånga datorer de vill. Jupp jag är för piratkopiering och jag är mjukvaruutvecklare..:)
Som sagts tidigare, med XP kom det in en ny funktion som kallas produktaktivering, utan den så kan man inte köra efter en viss tid utan att kringå aktiviseringsförfarandet över nätet eller via telefon. att det finns andra sätt att kringå detta på är som med allt annat. en fråga om moral och anständighet.

Och den varan kan det vara lite si och så med på vissa håll.
kan personer sitta och skapa virus och annat oknytt för att bara jäklas. så förstår man att det finns människor som inte vill betala för sig heller.

Men har man köpt en licens på ett program/os så är det ju knappast någott att snacka om , då får man använda det på en dator
Annons
Hej alla som vill gå förbi aktiveringen i windows...
Jag har (med lite hjälp ifrån andra) tillverkat ett litet Aktiveringscrack... dvs ett litet program som när det körs på en nyinstallerad maskin med XP crackar aktiveringen, ingen giltig nyckel behövs...