Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: InternetStart

Skriv under för ett fritt Intenet

Skriv under för ett fritt Intenet

Efter påtryckningar från amerikanska kommersiella intressen så är nu nya lagar påG i USA för att stoppa piratkopiering. De nya lagarna ska enl förslag inte bara förbjuda kopiering utan det ska oxå bli förbjudet att länka till en sida med upphovsrättsskyddat material.

Ex på vad då kommer att bli förbjudet:

Någon här på Internetstart frågar en datorfråga. Vår mod här, den ku...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 45
Sidor: «1 2 3 4 5

Topnotch det är bra att de synar lagtexten och säger stop.
men de gör det ju inte för att tillåta piratkopiering, för det är en annan sak
Korrekt uppfattat.
Hmm ....

Saken med censur och övervakning av alla innevånare i landet Sverige är ju---- .. hur mycket övervakning ska gemene man i Sverige acceptera ???

Om man liknar den övervakning som sker idag med vad man ansåg som kriminellt för 25år sedan.. DVS att tex stjäla brev ur postlådan, öppna och läsa andra personers brev... brottet gav fängelse, nu idag så har man inte ens rätten att hålla sina brev privat därför att dom är elektroniska.... och inte omfattar lagen om privata meddelanden.. Hmmm taskiget .. ja visst skicka brev istället för SMS .. kontentan..

Delning av information ... *
Om jag tar en DVD-film och skriver ut den i programkod på min skrivare i pappersform..
sen ger jag mina vänner en varsin papperskopia....
jo jag har kopierat ursprungs materialet och jag har delat ut kopior till mina vänner..

Enligt lagen har jag gjort en brottslig handling och bör dömas till ett rättmätigt straff eller???

Detta är ju bara en del av nöten som bör granskas och ses över i lagstiftningen ..
Kan man hävda i en rättegång att all kopiering är förbjuden ... hmmm

intressant att följa utvecklingen ... )


Annons
FYI

http://svt.se/2.22620/1.2616586/eu-domstol_stoppar_fildelningsfilter
Nu har jag skrivit på. Hoppas inte det går igenom bara! :(

Sida:
« 3 4 5


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem