Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Skriv under för ett fritt Intenet

Skriv under för ett fritt Intenet

Efter påtryckningar från amerikanska kommersiella intressen så är nu nya lagar påG i USA för att stoppa piratkopiering. De nya lagarna ska enl förslag inte bara förbjuda kopiering utan det ska oxå bli förbjudet att länka till en sida med upphovsrättsskyddat material.

Ex på vad då kommer att bli förbjudet:

Någon här på Internetstart frågar en datorfråga. Vår mod här, den ku...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 45
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Göcke!

Givetvis vill vi ha allt gratis om det är möjligt.
Men man får ju inget gratis.

Hur kan Google vara gratis. NE kostar pengar.
Google drar ju in på "klickandet" så mycket förstår jag.Smart gjort.

Angående inbrott så är det tragiskt.
Molnet må vara billigt att leva i just nu, sök-, kart- och webbstatistiktjänsterna må vara gratis – men bara tills leverantören är övertygad om att marknaden är stor och mogen nog att bära eventuella kundförluster den dagen börjar man ta betalt. Gratis är gårdagens melodi. Ta betalt är inne igen.

Snart kostar sociala sajter 150:-/mån om man är under 65 år.
Pensionärer får givetvis gratis medlemsskap.
MM..lutar åt ditt håll i detta fall leffe,kommer garanterat att uppgraderas med kostnader dessa så kallade socialatjänster..Tids nog när medlemskvoten är fylld..
Annons
molnet är just en av anledningarna att de vill ha SOAP


ska då alla som levererar molntjänster , drabbas av censur för att någon kund
har lagt upp kopior av orginalen , och sen delar dem med vänner


vi hade en tråd om hur man sände en film till en vän tidgare

många sätt finns det. det är just detta de vill åt.

de blidkar in i framtiden och ser sina sattsade pengar försvinna i masskopiering
och filmer som ligger huller om buller i molnet, kopierade i flera steg. och lätta att dela med sig av.

klara vi inte ta detta med att sno/dela problematiken så blir det lagar som de tar till.

jag hävdar fullt ut att vi är tillbaka på ruta Ett
det är lika infekterat som när vi hade musikbranchen som slogs för sitt.

men jag tror på sammarbete istället för att kriga.

hade min film delats ut utan att jag får ersättning, hade jag också blivit syrak.
Förbud och kontroll är alltid lika tråkigt men nog är det så som Göcke skriver att rotorsaken är stölderna av alla dessa verk.

Debatten om "tjuvarnas" roll i all denna skit är inte speciellt högljud då det alltid är myndigheter och företagen som får skäll när dom försöker skydda sina verk (läs pengar). Sedan att en del av deras förslag är ogenomtänkta och kanske t.o.m lite korkade är en helt annan sak.

Om detta genomförs så kan jag få fängelse om jag sjunger en låt av metallica på youtube.
Tycker inte ett dugg synd om filmbolagen, dom får skylla sig själva.

När videobandspelaren kom försökte dom förbjuda den. Och det gick ju bra.

Dom svarar ju inte alls upp mot kundernas behov. Dom skapar "tjuvarna" själva.

Det är ju i första hand undomar som konsumerar stora mängder film. Jag ser hur de ligger halva nätterna o kollar på nerladdad film.Och de ska alltid se de nya filmerna direkt de kommer.

Filmbolagen kör med sina galapremiärer o sen går filmen en stund på bio o sen släpps den på DVD kanske ett halvår senare.

Svarar ju inte alls mot ungdomarnas behov.

Jag tycker oxo att Hollywood har nåt som liknar monopol och det bästa vore några konkurser där så att branschen kan nystarta.

Jag har inget behov av att se de nya filmerna direkt men jag kollar en del äldre film. Förut laddade jag ned istället för att köpa DVD men nu hyr jag på Headweb. kostar typ 39 :- och för det priset är det inte värt att ladda ner nåt.
som jag sa, vi står på ruta ett igen.

känner ni inte igen snacket.

jag säger bara suck!!

vore det någon mening, så borde alla försöka hitta en lösning i stället.
som passar alla.

annars är risken att ni kör om filmen igen.
ja tyker att intenet ska va fritt, skiver under
Fler som inser vad det handlar om och det här är inga obetydliga organisationer direkt... Microsoft, SAP, IBM, Dell och HP...

http://www.idg.se/2.1085/1.417800/bsa-vill-stoppa-usas-antipiratlag

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem