Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Installera inte windows 8.1 update

Installera inte windows 8.1 update

Microsoft varnar: "Installera inte Windows 8.1 Update"

http://korta.nu/w1d4y
Antal svar på detta inlägg: 50
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Det gnälls över att jag vill bestämma vad som ska installeras.

registrera min E-post i programmet. och inte vet jag hur jag lägger in i appen.

Det var inte själva 8,1 utan uppdateringar som kom automatiskt några dar efteråt,
Vista som jag hade innan 8 var enklare att använda.
kanske denna länk hjälper

guiden för att installera din e-postadress hos oss i e-postprogrammet som följer med i Windows 8. I

http://korta.nu/sw3xd
Jag får väl då sälla mig till kategorin bakåtsträvare. Jag har just startat upp en ny laptop Lenovo B590 med W7 pro förinstallerat. Till datorn hör också 5 DVD skivor med W8 pro. Dessa lär nog få ligga kvar i sin förpackning. Ser ingen fördel med att byta OS W7 till W8. Snarare tvärtom.
Annons
Nilho ,

skall du installera win8.1 senare eller senare version så får du betala hela kalaset om inte framtida OS blir gratis

men skall du följa tillverkaren Lenovo så skall du uppgradera till W8 och sedan till w8,1 direkt , nu när du har köpt en ny dator.

annars är man bara dum snål.

w8.1 är bortsätt från startskärmen med appar så är skrivbordet och bakomliggande delar så nära win7 som möjligt
Nilho!

Jag har haft W.8 sedan starten okt. år 2012.

Har glömt alla fördelar då man vänjer sig fort. Men fördelarna överstiger nackdelarna i alla fall.

Tror att du måste köra dina skivor före 13 Maj annars kan du slänga dom.
Kolla upp detta. Dom är ju värda en tusenlapp i alla fall.
Vadå gör fel, Göcke?

En automatisk uppdatering uppdaterar själv och efter restart så slutar redan innan fungerande program att fungera. Vart har jag då gjort för fel? Att låta en automatiskt uppdatering att uppdatera själv?
problem med uppdatering kan vara nåt säkerhetsprogram ett antivirus eller antispyware som orsakar det. Prova att inaktivera antiviruset och se om det hjälper, att uppdatera manuellt.
Det handlar om bl.annat "DVD-lab PRO 2" "Cinema Craft Encoder" "TMPGEnc 4.0 XPress" med fler licentierade program som slutar att fungera i w8 och w8.1 efter automatisk uppdatering varpå jag måste avinstallera dem och rensa ut i registret för att på nytt installera om dem igen.

I win7 så funkar dom även efter en automatisk uppdatering.
zenit, det har inget med antivirusprogramet att göra för det funkar i w7, och man hinner ju inte inaktivera det innan automatiska uppdateringen går igång.
Jag ska inte behöva inaktivera automatisk uppdatering och kolla varje dag manuellt efter dem utan det ska funka ändå.
OK, ska försöka med detta när jag kommer hem.

Tack för tipset.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem