Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Installera inte windows 8.1 update

Installera inte windows 8.1 update

Microsoft varnar: "Installera inte Windows 8.1 Update"

http://korta.nu/w1d4y
Antal svar på detta inlägg: 50
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

DedaPera , det du säger är att du har program (spel) som slutar att fungera vid uppgradering, det är inget nytt under solen, det är många program (spel) som har betet sig så under historiens gång. från tidiga dos/ till windows fram genom w98/XP osv

Frågan du borde ställa dig är varför speltillverkarna har monopol på att sabba framtids kompatibilitet. För erkänn att de är snåla på att komma ut med egna uppgraderingar eller fixar

jag själv har samma bekymmer , men inte skyller jag det på Microsoft.
Problemet är helt och hållet speltillverkarna och grafikkortstillverkarnas och till en viss del även hårdvaruleverantörens.
Många program är lite till åren och passar inte med W8.1, därför ryker dom.
Windows vill sälja nytt givetvis. Dummare är dom inte.

Jag har en massa bekymmer, men inte med datorn sedan jag skaffade ny grejer.
Det händer konstigheter med datorn varje dag, men är numera hanterbara.

Jag är faktiskt riktigt nöjd.
du kan köra dem i kompatibilitetsläge som i xp/vista/win7/w8 i win8.1

däremot så strular det om du försöker med vissa spel , eftersom de är urkassa på att rätta in grafiken och tar över en del som har med säkerheten att göra .
Annons
Inga spel utan program man redigerar och gör filmer med som är licentierade och har funkat hela tiden i bl.annat XPn och W7 efter varje uppdatering.
Det där med spel känner jag till och jag vet med med säkerhet att de är kompatibla med W8 och W8.1 utan att behöva köra dem i kompatibilitetsläge. Dom funkar ju vanligt fram till den automatiska uppdateringarna så felet orsakas av just dessa uppdateringar. Avinstallerar man dem efter uppdateringen och installerar om dem igen så funkar dom igen vanligt men det är ett himla jobb att göra det stup i kvart efter varje automatisk uppdatering.

Ja jag ser även till att jag har de senaste drivrutiner till både moderkort ljudkort och grafikkort så felet ligger ju inte där heller.

Men som sagt man är tvingad till att vara bakåtsträvare när vissa program inte funkar tillfredsställande efter automatiska uppdateringar.

W8:an må vara snabb att surfa med men den är absolut inte användarvänlig när man ska utföra jobb i olika program så jag hänger kvar att jobba med W7:an och XP:n (trots att automatiska uppdateringarna har upphört men både antivirus och antiMalware uppdateras som vanligt så skydd har man på XPn i alla fall)
DedaPera , kör w8.1 och använd skrivbordet, inget att snacka om, det är så likt win7 som det bara kan vara.

att man inte känner igen sig är bara ett svepsjäl att inte använda det
jag stöter på det dagligen , och jag är lika förvånad fortfarande , det har varit så här i alla år ända sedan PCn-s barndom
Jag har kört 8 och 8.1 i skrivbordsläge hela tiden, och vist känner man igen sig men det hjälper ju inte när programmen slutar att funka efter uppdateringarna och behöver installeras om stup i kvart
DedaPera , du har förstås kollat hos tillverkaren av programen efter uppdateringar..
Självklart, och dom uppdateras automatiskt när en ny version som är kompatibel med OSet, men jag kollar manuellt med själv
på mig låter det som någon vill tjäna pengar på att du skaffar nya uppgraderade versioner , eller att de programen gräver för djup i säkerheten.

och gör de det. skulle jag dra öronen åt mig.

men det kan vara så enkelt som att de grafikinställningar du får inte blir kompatibla, och därför dyker programmet/en

men jag kör inte de programen så jag kan bara gissa. men jag har inte dessa problem som frekventa på fler än 1000 datorer så jag kan bara önska dig bättre lycka i framtiden..
Nu pratar jag inte om vilka program som helst, utan professionella verktyg som även filmbolag använder sig av för att skapa DVD-filer. Kan jämföras med Office paket där man köper licens eller ett bra antivirusprogram som man betalar för.
Men som sagt så slutar en del att fungera efter windowsuppdateringar i just W8.1 och efter ominstallationen så funkar dom vanligt igen vilket aldrig inträffade i tidigare Windows OS (förutom Vista som var litet jobbig, men jag körde inte Vista så länge på grund av detta)

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem