Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Installera inte windows 8.1 update

Installera inte windows 8.1 update

Microsoft varnar: "Installera inte Windows 8.1 Update"

http://korta.nu/w1d4y
Antal svar på detta inlägg: 50
Sidor: «1 2 3 4 5

Jaha nu är 8,1 installerat och internetuppkopplingen fungerar än så länge!

Nu till E-posten som måste installeras på nytt, men kan för mitt liv inte hitta var eller hur jag ska göra.

tacksam för tips.

Första gången kom det upp rader att fylla i för IMAP och så vidare. men var är det?????
bengan du måste först välja hur du vill få mailen och efter det välja vad för del du skall installera. eller bara använda.

en mail klient på datorn = installera (mailen hamnar i din dator)
en webfunktion = webb baserat som det låter (mailen ligger hos leverantören)

[http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/email-problems
-help] ..
http://korta.nu/f061y

Hur läste du dina mail förut.
Annons
Inga problem, det var först efter installation av 8,1 som internetuppkopplingen och e-post funktionen försvann.

Nu är 8,1 installerat igen, vilket innebär att internetkopplingen försvinner med jämna mellanrum. IPS är inte uppdaterat.

Då gör jag en systemåterställning vilket tar några minuter och får upp ett meddelande att det misslyckades.

Men internet fungerar.

catalyst host protokol slutar fungera hela tiden, har googlat och då ska man tydligen stänga av något som heter ATI, vad det nu är.

Vet heller inte vad catalyst host protokol är.

Nä det blir nog att lämna igen HP Pavilion, det har bara varit problem i 1,5 månader.

Det är inte fel på internetuppkopplingen, har 2 plattor och telefon över routern och det fungerar perfekt.
bengan drivrutinerna för hårdvaran för nätverket mm, testa och kör dem i kompatibilitetsläge, eller kolla om HP har uppgraderingar för detta..
Lämnar in datorn på onsdag där jag köpt den, dom ska titta på den. Återkommer med resultat.

Tack för att ni bryr er.
bengan , be dem sända datorn direkt till en HP-verkstad, ingen annan.
OK
I gamla tider, på 800-talet dvs vikingatid, då fanns inte Windows och inte OS W8 heller. Men folket på den tiden kunde ändå roa sig och ställa till det för sig själva och för andra på annat sätt, som dessutom var helt gratis.

Man samlade stenar som lades i rader till stora labyrinter med intrikata irrgångar, tvärstoppar, krökar, återvändsgångar och vad man kunde klura ut. För den som länge irrat omkring och kanske sent om sider hittat ut ur labyrinten väntade kanske en välförtjänt stånka mjöd.

Icke så nu längre. Nu har folket i stället fått Windows W8 att bry sina hjärnor med.
Allt till glädje för hängivna korsordslösare, rebuslösare etc. Den enda egentliga, fysiska skillnaden mellan vikingarnas stenlabyrint och Windows W8 labyrint skulle kunna vara att nu kan dagen nötknäppare sitta innomhus. Men ett glas gott kalifoniskt vin från silicon valley som avrundning för visat intresse kan man kanske inte vänta sig.
Nilho , nog har det hänt mer än leka i labyrinter under alla dessa år.
och ett gott kalifoniskt vin från silicon valley som avrundning fick inte Vikingarna

så det kan nog kvitta , jag tar nog en öl hellre ,

Sida:
« 3 4 5


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem