Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Avast safe zone

Avast safe zone

Hej. Vet någon vad detta är. Helt plötsligt har avast installerat detta. Vet inte hur jag ska få bort det. Nu verkar avast ha gått för långt med sin aggresiva marknadsföring.
Antal svar på detta inlägg: 8
på Avast sida får du reda på vad det är och vad den gör.

ville du ha livrem och hängslen på i din webläsare??

troligen sabbar den även EDGE i en framtid., eftersom EDGE inte tillåter pluggin verktyg.
Det står att det bara skall installeras om man uppgraderar sitt antivirusskydd. Men här låg det på mitt skrivbord trots att jag inte gjort det. Väldigt irriterande!

Jag undrar hur man får bort den. Finns inte bland installerade program eller i rewo uninstaller. Klickar jag däremot på alla appar finns den. Undrar om man törs avinstallera därifrån. Den har en himla massa genvägar.
Annons
Som jag tolkar det så är det en extra webbläsare som har följt med Avast
Kan du bara byta standardwebbläsare?
Vad är Safezone webbläsare?

Safezone webbläsare är en webbläsare med inbyggda säkerhetsfunktioner från Avast som är tillgänglig när du installerar eller uppgraderar till en betald version av Avast Antivirus 2016. Det kan nås direkt från Avast Antivirus användargränssnittet från Verktyg -menyn. Snarare än att lägga till Avast online säkerhet och andra tillägg för att säkra din vanliga webbläsare, kan du använda en webbläsare utformad med säkerhetsfunktioner inbyggda i. Det finns ingen anledning att installera ytterligare sekretess tillägg och funktioner. För maximal säkerhet, är 3: e parts tillägg blockeras. Safezone webbläsare kombinerar bekvämligheten med säkerhet med dessa funktioner och mer:
Märkligt att man får den utan att man uppdaterat till betalversionen av avast.
Jag har fått Safezone också
utan att uppgradera eller något.
Har man sånt skit som är grattis får man skylla sig

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem