Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Va trött jag blir

Va trött jag blir

Hej. Hur gör Ni med era mobiler när det gäller säkerhet. Jag själv laddade ner en app som heter 360 Security som jag tror att den ev kan skydda mig. Men jag blir så trött på att den hela tiden verkar utöka sitt innehåll och vill att jag ska aktivera en massa saker den kan erbjuda. Precis samma som med Avast som jag hade i min dator. Jag tröttnade på deras reklam om sig själva så jag tog bort den och förlitar mig nu på Defender. Synd att inte Android (Google) har motsvarande för telefoner. Hur hanterar Ni detta på era Androidtelefoner?
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Kör barfota och blanda inte in de som påstår sig hjälpa dig.
Och lär dig att sila bort sidor.
Får du in skit finns det inget som hindrar det. I alla fall.
Vare sig android eller mac lägret är säkra
Det är bara att bita i det sura äpplet

De vill inte lägga ned de resurserna
När jag kollar min mobil har jag något som heter Smart manager, dålig på sånt här så jag vet inte om det är bra men den appen verkar skanna bland annat. Du Göcke kan tala om för mig om det är något att ha, eller hur?
Då är det bara att ta av sig skorna som också Povel rekommenderade.
Annons
kör mac utan virusprogram sedan något år tillbaka

Inga problem numer
Kör pc och mac och android . Är inga problem på någon
Ända till den dag du får in elände i maskineriet.
Kör ni mac och inte tror ni kan bli drabbade???
Då är ni riktigt naiva.
haft min mac i ett år nu och är kanonnöjd på alla vis Inga problem hitintills. Då har jag haft ett antal windowsdatorer som det tamejfasiken alltid var strul med.
Mac is the shit. Allt bara flyter 👍 och det utan antivirusprogram.

Men ja, man ska väl aldrig säga aldrig förstås

nej man ska aldrig säga aldrig.
Hej alla, jag kör Comodo Mobility Security,

kananfint, uten rklam, skannar telefonen utan du märker det. Dyker ibland upp meddelande om Scanning klar, mobilen säker.

Har dessutom Anti-theft, safe surf, samtalsblockering, spårning av telefon vid stöld, tar bild automatiskt efter 4 försök m. inlogg fel pin, sänder till pc. mm.mm.

GRATIS !!!!



När det gäller antivirus och andra skyddsprogram, så måste man tänka på att någon/några suttit och gjort dessa samt måste sitta och programmera om dem i och med nya hot. Så visst måste de få lön för mödan?

Du får köpa en mac produkt för de är virus fria, pga att deras tekniker gjort produkterna så att de inte ska bli drabbade, finns inte ett virus program för mac baserade produkter.

Sen kan virus program bli ett gissel, jag hade Comodo på datorn, och den stoppade även många seriösa appar så jag fick ta bort det. Näe, ska man inte få upp en massa "reklam" och påminnelser så ska man nog köra helt utan eller betala för en riktig variant istället för de som är gratis.
En bra artikel om virus program för Mac....
http://www.pcadvisor.co.uk/how-to/security/do-macs-get-viruses-3418367/

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem