Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Synka telefonen med Outlook

Synka telefonen med Outlook

Någon som vet hur man kan få en Huawei P20 Pro att synka med Kalendern i Outlook 365, så att det som står i Kalendern synkas över till Telefonens kalender?
Antal svar på detta inlägg: 69
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 Nästa »

Men syns kalendern i kalenderappen
Och vad har du för mailkonto i androiden
I Outlook i datorn så skriver jag i Kalendern där, så den syns.. men bara där
I andoiden har jag också Outlook. Där är det en nedladdad app
Hur ska jag få Kalendern att synas utanför datorn? Har försökt med exportera och dela, men inget funkar
Annons
men Iggesörping detta har vi nu ju loopat i flera varv

i androiden när du startade den första gången så frågade den efter ett gmailkonto

du har ett gmailkonto ??
Men använder det tydligen inte??
du har även en internetstart adress (det är en gmailadress i grunden)

har man gmail appen i androiden och ett gmailkonto i det, så behövs det en komplettering till Gmail som heter kalender att ladda ned , här borde din internetstart mailkonto fungera eller om du har ett annat gmailkonto. Kalendern ber de att man laddar ned om man väljer kalender i appen

samma förfarande gäller outlook
men där har du en mailadress som inte har en kalender att synka
du får nu ta och fundera på
vill du ha en kalender att dela

använd ett hotmailkonto i outlook
eller en gmail konto i androiden med appen gmail kalender
eller båda i outlook.com

i androiden får man frågan om att kallendern ska ha rätt till dina kontakter, svaret är där ja

får du inte din kalender med i datorn måste du exportera den till en csv fil att importera på de molnbaserade ställena
endera på hotmailkontot eller gmailkalendern men troligen inte på båda.

men jag är nästan 100% säker att installerar du Hotmail eller gmail konton i outlook så kommer det att fungera

jag testade med att installera gmailkalendern i min android för det kontot har jag på mitt outlook 365, och den sög in alla mina delade kalendrar i ett naffs .

frågan om din mailprovider kan ombesörja en kalender åt dig, för då borde detta också fungera , det har alltså med om att kunna synka mellan mailklienter detta handlar om. nog om detta ..

allt handlar om att gissa när svaren uteblir och allt inte syns i samtalen, jag vill bara ge dig vinken att lyckas.
synka med en vanlig telefonkatalog
Utveckla det Emans!!
Microsoft skriver detta
https://support.office.com/sv-se/article/dela-en-outlook-f%C3%B6r-windows
-kalender-p%C3%A5-outlook-com-25cd2b28-9237-4657-9623-7c55cfd818cb
Synkproblem fanns 2017 och då föreslogs dessa åtgärder.

https://support.office.com/sv-se/article/jag-kan-inte-se-inte-mina-e-postmed
delanden-i-outlook-com-i-outlook-2016-eller-outlook-2013-cda1751d-9503-40bf-bf76
-e79454ac5eb3
Jag ser inte att det är dela som är boven utan synkroniseringen som inte genomförs . Mellan outlook365 och outlook.com
Synkar inte outlook365 på datorn med outlook365 i molnet , logga ur i outlook365 i molnet och logga in igen i molnet.
https://www.office.com/?omkt=sv-SE
Jag har sparat min kalender i datorn och det blir med filändelsen .ics.
Den filen går sedan att importera till Outlook.com. Men den filen är en ögonblicksbild av hur kalendern var just vid det tillfället. Skriver jag in något nytt i kalendern på datorn, så uppdateras inte Outlook.com för det. För att Outlook.com ska kunna uppdateras måste jag kunna spara min kalender i datorn i form av en ical-kalender.
Som jag förstår så lägger sig den då på Internet, så jag får en webbadress till den, som jag sedan kan kopiera in i min Outlook.com, genom att välja "Lägg till kalender" och från Internet. Där kan jag då klistra in webbadressen till ical-kalendern. Men hur kan jag spara min kalender på datorn som en ical-kalender?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem