Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Vad är politik på IS

Vad är politik på IS

Jag får acceptera att du stängde min tråd om pensionerna Göcke, men jag skulle gärna vilja veta vad som anses politiskt här på IS.

Detta med pensionerna är inte en partipolitisk fråga, det som nu sker är ett beslut som nästan alla partier är ense om på något sätt, och i min tråd pekade jag inte ut, eller ens nämnde något parti.

Meningen var enbart att diskutera en sak som berör många av oss här på forumet, hade det gått överstyr så hade det varit lättare att acceptera att du stängde, men det är som sagt du som bestämmer
Antal svar på detta inlägg: 29
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Tyvärr fick jag inte svar på min fråga, men livet går väl vidare ändå!
per66 , du har fått fram ditt budskap, varför gnäller du??
Jag gnäller inte Göcke, och jag känner till reglerna på IS, det enda jag ville ha besked om, är vad som inte accepteras i mitt inlägg, kan du inte svara på detta, så är detta ämne ändå avslutat från mig, men det finns kanske fler som har synpunkter
Annons
Tja på mig verkar det som om vad som är godkänt eller ej på detta forum mycket är beroende på moderatorernas humör för dagen. När en tråd stängs så får man aldrig specificerat varför den stängs bara att detta inte är godkänt.

Per har ställt en fråga i den här tråden. han får inget svar av moderator utan får istället en motfråga.

Konstig stil av en moderator som väl själv bör föregå med god sed här.

Vad är politik då, ja inte är det väl att man diskuterar att en folkgrupp får försämrade ekonomiska villkor. Jag kan inte tänka mig att moderatorn tycker det utan att han istället såg framför sig en kommande diskussion i tråden som skulle leda till en politisk diskussion. Bättre att förekomma än att förekommas alltså.

Trist!!
jag accepterade din tråd , men stängde den, för vidare komentarer
inget konstigt med det.

det är en över reagering från dej att fortsätta bara.

du uppmanar till att göra samma sak som du i den tråden
något mer kan jag inte se vara värt att ta upp.
Måste eftersom jag gillar både forumet i stort och dess deltagare blanda mig i genom att skriva detta som förvisso inte hör till trådstarten...

In med fler moderatorer som kan hjälpa till att hålla diskussionerna i schack och rensa i trådarna. Det borde ju inte vara så svårt. Ni försökte ju genom att plocka in Telamundo och Noflo som moderatorer och hjälp till Göcke, vad hände med dessa? Dessa syns ALDRIG till nu för tiden i forumet, ändå står de fortfarande omnämnda som moderatorer.

Många på forumet trivs ju här och vill diskutera det man anser är viktiga frågor med personer som man känner till lite grann och inte med helt anonyma på tusen olika tidningar. Dessutom är det en hög snittålder och de flesta borde nog klara av att använda funktionen "Rapportera tråden" om man tycker att stämningen blir väl hätsk och man inte kan nöja sig genom att sluta delta i tråden.

Till sist en intressant frågeställning. Om det skulle bli en hetsig debatt i datoravdelningen kring t.ex vilket processormärke som är bäst av Intel och AMD, skulle datorkategorin också stängas ner då och förbjudas?

OBS!
Inget av detta är egentligen skrivet för att älta gamla grejer som redan har diskuterats åtskilliga gånger. Jag är medveten om att politik är förbjudet, men det känns som att man då måste vara konsekvent när man modererar i trådarna. Jag och troligen många med mig är osäkra på var gränsen går...

Jag säger inte att du gör ett dåligt jobb, Göcke, jag tror nog du gör så gott du kan. Däremot tror jag att kvalitén på modereringen hade höjts om du hade haft lite hjälp med den uppgiften.

Ps. Hoppas på feedback på detta jag skrivit och att jag inte bara blir avstängd utan en endaste kommentar vilket hände en annan gång.
@andreas

Alla vet nog skillnad på politik och webbläsare. Är det förbjudet med politik
på IS. Då är det bara så. Klart slut.

Vi kan köra ett kodsystem med hjälp av webbläsare.

Maud Olofsson= Opera (Inte så populär)
Mona Sahlin =Google Chrome (lite populärare)

Pensionerna är som Opera. Tacka vet jag IE8=Tage Erlander.

Fattar ni. Nähä!

@andreas

håller med dig på den punkten att fler aktiva moderatorer behövs på ett så stort och brett forum som denna, och även på hela inlägget i helhet




leiake en bra jämförelse på webbläsare och politiker , och det stämmer ju ganska bra

Ja, vad är politik ?
Jo, politik är allt som har med samhället att göra!!

Från det Du föds tills Du dör, är Du en del av politiken,
och beroende av den!
Men hur den skall skötas finns det många åsikter om !
Därför blir det ofta jobbiga debatter och som kan urarta,
men också nödvändiga, för att ett land förhoppningsvis,
skall få en framtid som är gynnsam för människorna som bor där.

Så ren politiktisk debatt här på forumet är väl inte så bra kanske!
Men det är förståligt att den snuddar vid den ibland!


det enklaste är att ni inser att hålla er på mattan

varför dra igång något som ni redan har klarat av under lång tid under
2009.

under lång tid modererade jag inget, men under denna vecka så
har hin håle ruskat om er.

jag är av den uppfattningen att , man inte behöver moderera om alla
vill följa formatet på vårt forum.

men vill man inte följa , då måste man moderera.

jag kan vara hård, om det fortsätter.

men jag gillar hellre den mjukare vägen

men då måste ni acceptera att ni kan få stängda trådar
ingen stängd tråd är kritik mot en person

Jag vill även här följa upp med , att forumet inte är slutet från internet
allt ni skriver, är med andra ord öppet för sökning.
Hade vi ett helt slutet system, då hade ni kunnat orera som ni vill.

med andra ord , vill ni höja rösten gör det i slutna grupper
låt inte mej hindra er. men gör det inte på ISforumet.

IS är ett forum som vi skall hjälpa varandra på istället för att
håna varandra eller andra.

Jag är nämligen väldigt stolt över att kunna delta på en sida
som inte skriker ut hat och inte heller hjälper andra att sabba.

och jag önskar att det förblir så

/göcke

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem