Onsdag 15 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: InternetStart

Vad är politik på IS

Vad är politik på IS

Jag får acceptera att du stängde min tråd om pensionerna Göcke, men jag skulle gärna vilja veta vad som anses politiskt här på IS.

Detta med pensionerna är inte en partipolitisk fråga, det som nu sker är ett beslut som nästan alla partier är ense om på något sätt, och i min tråd pekade jag inte ut, eller ens nämnde något parti.

Meningen var enbart att diskutera en sak som berör många av oss här på forumet, hade det gått överstyr så hade det varit lättare att acceptera att du stängde, men det är som sagt du som bestämmer
Antal svar på detta inlägg: 29
Sidor: «1 2 3 Nästa »

@andreas
Till sist en intressant frågeställning. Om det skulle bli en hetsig debatt i datoravdelningen kring t.ex vilket processormärke som är bäst av Intel och AMD, skulle datorkategorin också stängas ner då och förbjudas?


ja sådan fall har vi haft, som stängts , ja
och tagits bort , ja

så något har ni missat i problemet.

förbjudas . är en annan frågeställning
Det ÄR ett trevligt forum som jag har deltagit i både passivt och aktivt under flera års tid och inte skulle vilja vara utan, dock lägger jag tyvärr allt mindre och mindre tid här. Jag tycker också det är bra, som Göcke skriver, med "en sida som inte skriker ut hat och inte heller hjälper andra att sabba".

Såklart skall hån inte tillåtas och jag har sedan länge varit klar över att politik är förbjudet och att anledningen är att det lätt blir hetsiga diskussioner som ibland spårar ur.

Det är också helt ok om man ibland måste låsa trådar, men då tycker jag moderatorn kan kosta på sig en eller två rader och ange att "tråden låses därför att...". Det skulle vara uppskattat.

Så fortsätt du med modereringen Göcke och ta gärna in hjälp från 4-5 andra personer... Det tror jag skulle kunna berika forumet.

Nu skall jag försöka sluta lägga mig i den här tråden mer, men det som berör en och som man har uppskattat vill man skall vara fortsätta vara bra och även utvecklas i en positiv anda och det är min enda anledning till varför jag har skrivit dessa inlägg idag...

Trevlig helg till er alla!
Göcke:
Haha...
Missade att läsa ditt inlägg från 12:35 innan jag skickade mitt tidigare så ett inlägg till får det bli.

Ja, jag har missat att datordiskussioner stängts och plockats bort.

Däremot finns det trådar som förbjudits utan koppling till reglerna utan bara med hänvisning till att barn faktiskt kunde läsa dessa. Det är detta jag menar med att man ibland inte riktigt vet vad som är ok eller inte... Men det behöver vi inte tjata vidare om mer...

Over and out
Annons
Varför önskas det fler moderatorer?
Om ALLA sköter sig efter de regler som IS har så skulle det ju inte behövas någon moderator, eller hur?

För övrigt så gör du ett toppenjobb, Göcke.
www.internetstart.se/bildgalleri/pics/03716.JPG

Tråden är låst med en ny sorts hänglås.



patrikke, men om det finns folk som INTE tycker som moderatorerna då, är demokratin satt ur spel av moderatorn eller skribenten då? Det är ju det här som är så svårt, var går gränsen? Skall moderatorn kunna bestämma vad som är tillåtet eller inte? Förstår att det måste finnas folk som kollar vad som skrivs. Men det verkar ändå helt galet i mina öron(ögon)?
Göcke, be om hjälp med moderatorjobbet.!! Ingen kritik mot göcke, önskar bara att han får hjälp. Får väl se om man åker nu, men jag tar risken.
Heja IS.
andreas 2010-01-08 12:54

".... Så fortsätt du med modereringen Göcke och ta gärna in hjälp från 4-5 andra personer... Det tror jag skulle kunna berika forumet."

Håller både med andreas och IvoBaloo, nu som det är, är ju demokratiska bedömningen satt ur spel med bara en moderator som bedömer om en tråd ska låsas eller raderas helt och utan att skriva anledningen varför.

Ta det inte negativt Göke, eller som påhopp för det är inte menat mot dig personligen, du gör ju ditt jobb på ditt sätt som du bedömer på ditt sätt men det borde ju vara bra ibland med fler moderatorer som du kunde diskutera olika trådar med innan du låser dom eller tar bort dom helt.

Det kan ju i många fall vara bättre att bara ta bort eller moderera ett vist inlägg i tråden än att låsa tråden direkt eller rent av ta bort tråden...

/Deda
Eftersom jag startade tråden så får jag väl avsluta den också.

Jag tycker det har varit en givande diskussion, och jag håller med de flesta här att det skulle behövas mer än en moderator, tycker inte det känns demokratiskt att en person skall efter sitt godtycke låsa eller het ta bort trådar, vilka för skribenten känns väldigt angelägna att få diskutera. Inte heller att ta bort en tråd för att moderatorn misstänker att den kan spåra ur, det finns en rapportera tråden funktion på forumet som någon påpekade, och jag är övertygad om att de flesta vet hur och när den skall användas.

Det hade också varit lite lättare att förstå om man visste att ett beslut angående en tråd hade diskuterats bland flera moderatorer.

Skulle vara intressant om Daniel vill ge sin synpunkt på detta.

Är det verkligen så att det bara finns 1 moderator? Otrolgt!

jag skulle vända frågeställningen, om ni nu är moderatorer alla till sammans
och politik och angrepp på enskilda och grupper ej är önskvärda på forumet
och att trådar skapade i ren ilska , skall undvikas.

och målet är att vi skall hjälpa varandra med vårt internet användande
och annat som hör vardagen till

hur skulle ni göra då
om ni inte har några andra möjligheter än att be snällt att medlemarna låter bli att fortsätta.

skulle ni sitta i ett annat hörn och diskutera hur ni skall göra ifortsätningen

bit i den om ni kan.

jag vill att ni förstår att ni alla är moderatorer på detta forum
ni har alla ett ansvar att den hålls städat i konversationen
och inte att piska upp motsättningar.
Är jag 6år till 80+ så skall alla känna sig välkommen och inte känna sig utsatt
oavsätt religion och etnisk tillhörighet eller handikap osv

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem