Måndag 20 maj 2024 vecka 21
Forum
Kategori: InternetStart

Inloggning

Inloggning

Daniel tycker det är dags att skynda på utvecklingen av inloggningsfunktionen känns som det börjar spåra ur på forumet, med folk som använder andra nick och håller på o skriva massa skit.
Man vit inte riktigt längre vem som skriver inlägg för det byts nick hit och dit hela tiden.

Det är bara min åsikt men nånting att ta i beaktan. :)
Antal svar på detta inlägg: 62
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 Nästa »

Rob jag har använt Word, men det blir en omväg som åtminstone försöker undvika. Endast vid längre inlägg använder jag mig av Word inte annars.
Jag tycker Leif:s förslag var bra....varför inte en omröstning-det har vi ju här varje vecka?

Jag tror inte heller det spelar någon roll för folks vilja att "lägga sig i" en debatt ifall man måste registerera sig eller inte.
Det finns helt enkelt en massa människor som inte har en åsikt om nånting...
Fajjer irc är inte denna sida som jobbar.

Alla till er. snälla använd skallen lite
det är mycket bättre för moderatorer har kontakten till läsare och skrivare. men det är öppen val om man vill
Annons
Gösta håller med dig, men konsten är att komma åt alla som stjäl andras nickname!
Jag tycker fortfarande att en frivillig registrering vore den bästa lösningen.
Folk som vill registrera sina nick för att vara säkra på att ingen tar dom skall få chansen. Dom som inte vill registrera dock behöver inte känna sig tvugna att göra det.
det är annonymiteten som är problemet,
inte nickstöld för oss som modererar.
Har ni inte märkt detta så, har vi tydligen gjort ett hyfsat jobb ändå.

Ni är ju annonyma ändå på forumet.
med endast ett nick som är synligt.
Göcke och Daniel kolla detta: Darknet är en typ av mjukvara som funnits ett tag, från början med syftet att dra till sig internets skräptrafik. Men nu är en mycket större darknet-version på gång, tänkt att låta vilken nätsurfare som helst vara helt anonym, även för experterna.
En sån pryla kan ju innebära slutet för IS prydliga sida för hur skall ni då kunna hålla rent och prydligt som ni nu gör?
jo det finns ju alltid de som är lite ljusskygga.
själv så har jag alltid velat och drömt om att ha en helt osponsrat nät utan komersiella krafter som styr och bara uppfinningsrikedomen
får råda. parrallellt med det komersiella.
Men det beror väl på att man är född radioamatör och ätit datorer
sedan de blev tillgängliga för en ruskigt massa år sedan.
Men att kalla detta Darknet är ju att sticka ut huvudet i getingbillan.
och bjuda motståndarna till sig.
Det kommer spännande motdrag i denna utveckling, tror jag.
Jag väntar bara på att jag ska få tillgång till Internet2. Uj uj vilken hastighet. Men man lär ju behöva minst 100mbit Symetrisk fullduplex uppkoppling eller bättre för att få tillgång dit. Sen även vara ett universitet eller forskare.
instämmer Rob, det blir revolution i hastighet

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem