Söndag 19 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: InternetStart

Forumet är tyst varför det?

Forumet är tyst varför det?

Inga nya trådar, inga inlägg, inga diskussioner - ingenting.
Vad är det som hänt?
Antal svar på detta inlägg: 197
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Nästa »

Tror att de sagt sitt i tidigare liknande trådar. Denna diskussion har ju kommit upp ett antal gånger tidigare. Tror att det bara är att gilla läget, passar inte forumets regler så får man tassa iväg nån annanstans. Lite trist, för man har ju liksom "lärt känna" många här och det skulle vara roligt att diskutera lite "tyngre" saker med er alla. Men som sagt reglerna står här bredvid och...

Men samtidigt, om färre besöker sidan innebär ju det ekonomiska konsekvenser. Så om sidan var min skulle jag nog höja ribban ett par snäpp för att inte den ska somna in.
Visst har har frågan varit uppe förut, men jag tänker inte "tassa iväg någon annanstans" förrän jag fått veta vilka regler som gäller. I klartext från ansvariga för IS.
Alltså, jag tror att vi överdriver det hela nu. Det här är trots allt tidsfördriv, glöm inte det. Det är ingen som dör och folk förmodas inte mörda varandra pga felaktiga inlägg Det finns trots allt liv utanför det här forumet

Men OK, när det gäller regler så är det väl som vanligt. Använd hjärnan! Angrip inte folk på ett verbalt/obscent sätt, använd vanlig hövlighet, bedriv inte reklamkampanjer som gynnar dig, uttryck inte rasistiska uttryck osv. M a o ganska enkla regler.

EZ
Annons
Så ska det låta ElectricZombie! Håller med dig fullständigt.
Inte konstigt att IS tystnar. Det här är en tekniksida inte en sida där åsikter får brytas mot varandra. Nej retoriken skall hållas på en så låg nivå att det till och med anses fult ifall man skulle anse att en Mac var bättre än en PC eller vise versa. Den här sidan har hamnat i samma kategori som datingsiterna d.v.s. puss, kram, hur mår, jag mår bra o.s.v. klart att sidan förlorar skribenter som Leike.
Helt fantastiskt att ett forums existens kan hänga på en persons medverkande..
puss, kram, jag mår bra bla bla bla... ointressant bla.. ointressant! Och det står jag för! Bla ...ointressant puss , kram. mår du bra?
ElectricZombie undar varför man håller så hårt på dessa regler. Om det blir åsiktsyttringar som står mot varandra utan personangrepp så förstår jag inte vad som är så farligt. Det är när just personangrepp och rasistiska påståenden kommer upp som det blir osmakligt. Däremot borde det vara fritt fram att skriva om politik för egentligen är ju nästan allt här i världen politiskt stoff.
Loan instämmer helt med dig d.v.s. helt ointressant!
Jag förmodar att det hittills inte har varit en enda tråd, i vilken man har diskuterat politik och som inte har urartat. Det ena ger liksom det andra. Jag antar att det är den här risken som moderatorerna vill undvika och i förväg bygga bort.

Ett politisk forum, eller som det heter i anglosaxiska länder: "Wine and Cheese Forums", skulle kunna vara en idé. Där kan man debattera fritt allt från politik till UFO observationer.

EZ

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem