Söndag 19 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: InternetStart

Forumet är tyst varför det?

Forumet är tyst varför det?

Inga nya trådar, inga inlägg, inga diskussioner - ingenting.
Vad är det som hänt?
Antal svar på detta inlägg: 197
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Nästa »

Fibblan
Jag skall vara ärlig , jag anser att ni valsar i denna tråden.

och det är ett gammalt talesätt där jag kommer ifrån,
när man har flera åsikter som är motstridiga och ibland ej förenliga.
eller att man talar om saker som inte är sanna eller påhittade.

Jag tycker att denna tråden har varit städad.
men jag tycker inte att det var befogat att starta flera trådar igen.
med teman som skall spinna på fler upprop om IS.

Den visar också på hur lättretade vissa på forumet är.
och då måste allt bara bero på moderatorerna.
Tänk så mycket det finns att vara arga över.
Den en är argare än den andra.
Man klagar och gnäller.
Man skäller och nästan bits.
Man gnäller över att vissa är för tuff, och man påpekar att andra är för mesiga. Den ene hoppar av och den andra be att de skall komma tillbaka.
Den ene stavar fel och den andre rättar till.

Jag skulle kunna hålla på så här hur länge som helst och så säger en del att det inte finns något att diskutera, medan andra tycker att det diskuteras för mycket.

Inte undra på att världen ser ut som den gör, när man inte kan förstå att vi alla måste följa de regler som finns.
Det är som i trafiken. Där har vi regler att följa, för annars skulle det bli fullständigt kaotiskt, anarki osv, och detta acceptera vi, för vi vet följderna av att inte följa reglerna blir.

Så låt oss alla förena oss i sången: We shall over come) Nä jag bara skojar.

Fortsätter vi att diskutera saker och ting inom forumets regler så kommer det att bli mycket trevligare att befinna oss här, än ute i den tuffa världen(Utanför cyberrymden)
Det visar om inte annat denna tråd som jag tycker ha varit både trevlig, underhållande och saklig.

devonrex (ja det är en kattras, det absolut vackraste katten)
Hej på er.
Jag skriver ju inte så ofta här, är aktiv på 2 andra Forum i antikvärlden.
Jag är sakkunnig inom glas och porslin och svarar på frågor där.
Vi har en "allmänt" avdelning där. Samma debatt som här dyker upp då och då. Nu är det ett öppet Forum så ibland krävs att hela debatter stryks eftersom det dyker upp element ibland med åsikter som ej är försvarliga.
En utbrytargrupp bildades som ville ha registrering och vips skapades ett nytt Forum, många medlemmar följde med. jag är aktiv på bägge.
Med facit i hand kan man ju säga att de mest spännande debatterna finns på det öppna forumet, men det spårar ur rejält ibland. Forumet med registrering är dock trevligare och mer community betonat, vänligare.
Men det hettar aldrig till, då är moderatorerna där och städar, de vill inte ta risken att det blir "otrevligt". Men lite otrevligheter behövs ibland, lite obehagliga sanningar kan behövas att sägas.
En svår balansgång. Med bra moderatorer med fingertoppskänsla och god kännedom om sina medlemmar så kan man ha högt till tak.

Men jag vill ändå säga att många glömmer en sak, vi medlemmar har inga rättigheter här, bara skyldigheter. Det är upp till sitens ägare att sätta vilka regler och policys de vill. Forumet är ingen demokrati, glöm inte det

Annons
White_Trash :
Word
Nu får det väl ändå räcka??!!! Jag kan inte hålla käften längre, jag håller på att bli jävligt förbannad på detta efter att ha läst alla inlägg!! Ska vi ha ett forum så får väl vi s k vuxna ändå ta ett ansvar, eller? Undrar varför moderatorerna INTE kan ta oss s k vuxna på allvar? Detta börjar mer och mer vara ett diktatoriskt forum där man ABSOLUT INTE skall/kunna uttrycka en åsikt om samhället som det visar/visat sig fungera. Nä, jag sticker nu, jag står inte ut med ett slutet community! Nu byter jag till www.superstart.se Bye all
Poppo.

xyz.
Här är 1 förklaring!!!

http://www.internetstart.se/forum/las.asp?id=15176

D
96;RFÖR stängde Göcke och Daniel ALLT som hette politik!

Och det var bara 1 av VÄLDIGT MÅNGA trådar som spårade ur pga. andra som bara ville förstöra förut!

Här är en annan:

http://www.internetstart.se/forum/las.asp?id=9258
Och en tredje:

http://www.internetstart.se/forum/las.asp?id=9105
Och en fjärde:

http://www.internetstart.se/forum/las.asp?id=13761

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem