Söndag 19 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: InternetStart

Forumet är tyst varför det?

Forumet är tyst varför det?

Inga nya trådar, inga inlägg, inga diskussioner - ingenting.
Vad är det som hänt?
Antal svar på detta inlägg: 197
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Nästa »

EZ, är det då inte vårt eget fel att det har blivit som det har blivit. Vi kan ju inte diskutera heta ämnen på ett vuxet sätt, tyvärr! Om jag har en åsikt i ett "hett" ämne så menar jag inte att det är den rätta åsikten, men den är min! Och den ska respekteras, likaså om du har en helt annan åsikt så måste jag respektera den. Och oftast i en diskussion så kan man närma sej varandra och förstå varför den andra tycker annorlunda. Vi måste lära oss att debattera på ett mer vuxet sätt och inte bli så förbannade på varann! Då som först kan man kalla det för en debatt eller en diskussion annars liknar det mer pajkastning. Jag är ingen debattmänniska men jag tycker det är intressant att läsa vad ni andra tycker i olika ämnen. På så sätt tycker jag att man lär känna personen bakom åsikten.

Det finns massor av dagsaktuella ämnen att diskutera när vi lärt oss att hålla en trevlig attityd och hålla "tand för tunga".

ElectricZombie det verkar som om moddsen har släppt lite på den tuffa styrningen. För i denna tråd får vi diskutera ganska fritt. Poppo hittade tydligen rätt när han startade tråden.
Ja sen vet jag inte vad du menar med urarta? Om det är rasism, ovänskap och personangrepp då håller jag med, men om två eller flera debatterar hårt och slagkraftigt då är det bara som ett debattforum skall vara. Visst, jag vet att många konflikträdda inte gillar ren politisk argumentation utan vill istället skriva om kakrecept, väder och vind vilket jag respekterar, men personligen kan jag dessvärre inte engagera mig i såna saker.
Hur som helst så har IS tappat skribenter hur många vet jag inte, men besöksfrekvensen verkar inte vara hög för tillfället. Hoppas det blir bättre för onekligen är det ett väl utformat forum som är värt att besöka!
Wilma, jag tror att moddarna testar oss!
Annons
Vilma, när jag säger urartar så syftar jag inte på en "slagkraftig debatt".

Jag menar rena personangrepp såsom ifrågasättande av ens intelligens och kommentarer gällande etniskt ursprung.

Oftast är sådant argumenterande åtföljt av en kanonad bestående av diverse svordommar och könsord.

EZ
Nu är jag med! Det var något som inte stämde, nu vet jag varför. Vi har två Wilma!! En Vilma och en Wilma. Så det kan bli!!
Tack för den här tiden.

Nu går jag till superstart.se istället.

/B
Näe, gör inte det! Stanna kvar här, det reder ut sej ska du se!
Johanna jag tror du har rätt likaså ElectricZombie! Debatterna skall inte innehålla personangrepp o.dyl. men de kan ju vara fräna i tonen även om sånt plockas bort. Jag menar att den som vet med sig att han eller hon kan åka på en verbal råsop och tycker illa om det kan avstå från att ta del av debatten. Jag blandar mig aldrig i om folk pratar recept eller väder och vind så enkelt är det.
Johanna jag måste nog ändra mitt nick till till Amy! Om det går förstås?
Poppo!
I inledningen frågar du, Vad har hänt?

Jag tror, att den som byggde upp den här sidan hade en vision, ett mål ,eller en dröm, som han nu ser, håller på att att slås sönder.

Jag tror oxå som du Johanna, att det reder ut sig men "Moddarna" behöver tid för att utreda var o när började problemet och vad måste åtgärdas, för det finns ju faktiskt medlemmar som struntar i reglerna.

Personligen har jag alltid rekommenderat IS och tyckt för min del att det är den bästa startsida till internet som finns men nånting gick fel när Forumet kom till, vi får väl tåla oss.
Kan bara instämma med dig Joanna, vi måste lära oss att debattera, föra diskussioner på ett vuxet sätt, inte hoppa på folk bara för att de inte tycker som en själva.
Det vet väl alla att politik o religion tar fram sidor hos en som kanske inte är så bra, vi har alla olika uppfattningar så är det bara o kan man inte acceptera detta så blir orden onödigt hårda o vi slutar att lyssna på den andra bråket är igång.
Jag tror att det är svårt att styra för alla moderatorer o inte bara här.
Vem vill ha hot när man bara tycker annorlunda inte jag i alla fall.
Nu säger jag inte att det skulle bli så men det ligger väldigt nära till hands.

Egentligen handlar nästan allt om politik el samhälle när man diskuterar ganska svårt att undvika är jag rädd för. Sen kan det vara mer el mindre.

Tycker ändå att IS är den bästa startsidan, var på google o letade igår av ren nyfikenhet men hittade ingen som hade IS kvaliteter i det som jag vill ha.
Så jag hoppas att den sk tystnaden tar slut o att fler börjar skriva trådar o inlägg.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem