Söndag 12 maj 2024 vecka 19
Forum
Kategori: InternetStart

Hemsida lätt som en plätt

Hemsida lätt som en plätt

Vi har ju ofta pratat om att göra hemsidor på ett enkelt sätt. Nu har jag hittat ett ställe som verkar bra. Jag snickrade ihop lite musik, snöfall och
ett foto av torget i min hemby. Vackert. På 3 minuter. Kanon.

http://www.123minsida.se/leffe

Ni kan gå vidare från min hemsida. Gratis 30 dagar. Seriöst bolag.!!
Antal svar på detta inlägg: 197
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Nästa »

leiake< va då skicka in till PC-tidningen? det har jag missat. Gör det du. Härmed beviljas fullmakt för detta ändamål, vilket bevittnas av övriga IS-are
leiake>
okej, jag slängde in ett par rader till dom. vi får väl se vad som händer.
(första pris= jurden-runtresa då eller?)
eller en Vikingkryssning Sthlm-Mhamn ??
alandia!!

OK!! Jag gör så!! Oxå!! Dubbel effekt!!


Torvar!!

Var hittade du dom logotyperna. Du kan sätta en 3:a på din profil. He,he!!
Du skulle nog inte ramat in dom.

Det lättaste är nog att "spara bild som" när du hö.klickar på bilden.
Placera den i "Mina bilder".

När du klickar på "Bläddra" så kommer bilden fram på hemsidan.

Detta är inte lätt att förklara detta mysterium. Men har man gjort det en gång så kommer man ihåg det en vecka i alla fall.

Vi hjälps åt så gott det går. Du kan ju vara min storebror. 70 år. Bra!!!
Annons
Leiake
Jag tjuvkopierade loggan från din hemsida.
Det var i ett hastigt mod och upptäkten av att det var så lätt att göra.
En trea på mig är nog för mycket. Förstår fortfarande inte hur en dator fungerar. /Torvar
Torvar!! Känn dig inte ensam!!

Det finns ingen på IS som vet hur en dator fungerar. Du ser på tipset om minsida. Hur många har klarat detta. Knappt någon verkar det som.

Jag har sett några exempel, men det är ju en droppe i havet. Eller så finns inget intresse. Men det är lite konstigt för jag har snart 3000 besök på min
sida. Så intresse finns. Är det blygsamhet som hindrar. Tror det !!

Vill passa på att tacka alla som har skrivit i gästboken. Tack!

Många har lagt leiake-pusslet. Det tycker jag är bäst. Där kan man lägga in kryptiska saker.

http://www.123minsida.se/leffe
alandia!!

Håll dig till denna tråden när det gäller 123minsida. Annars blir det pannkaka.

Du frågade om antal besök på din sida. Längst upp står det tydligt

"Totala besök " Kan ej missförstås. Inte ens av mig.Ha,ha!!!
Alandia och Breeze skrev detta i denna tråden som jag låser:
http://www.internetstart.se/forum/las.asp?id=62078

Alandia:
Det tycks ju va "coolt" nu med hemsidebygge i 123minsida-programmet.
Succé skulle jag kalla det. Verkligen nåt som alla kan klara av.
Men nu till en fråga till den som är insatt i alla knepiha detaljer:
För att ta min sida som exempel: Där talas om att sidan besökts sedan starten totalt 1936 gånger (på en vecka !)
Sedan följer uppgifter om besök på startsida = 290 besök, undersida 1)= 555, undersida 2) =128, gästbok =128 osv osv MEN i verkligheten är det bara 290 personer som besökt sidan för dom hamnar ju alltid på FÖRSTA sidan till att börja med. Det är där som räknaren borde vara, och inte addera ihop de olika besöken på undermapparna,
Har jag fel ? eller ?
www.123minsida.se/jiwe
alandia

Breeze:
Besöksräknaren borde ju ta de som kommer på startsidan endast tycker jag.
Det blir ju snabbt mycket trafik om samma besökare hoppar runt bland alla undersidorna, lite missvisande på hur många personer som verkligen sett sidan.
Hade en sida på K-Webb, fick över 3000 besökare, men hur många av dessa som var individuella besökare vet jag inte...vore skoj att veta. Där räknades iallafall bara startsidan, så att det var dryga 3000 vet jag, men om det varit samma personer ett flertal gånger säger räknaren inget om.

Det ligger ju i tiden att ha en hemsida, och för de utan några som helst kunskaper om hur man skapar en sida är sidor typ 123minsida eller googlepages helt enormt bra... har själv gjort ett par stycken. Man får en del avancerade finesser som fotoalbum, brevlåda och sånt. Dock så brukar man ha begränsade möjligheter till layout och får använda sig av just de finesser som tillhandahålles av leverantören.
Just därför la jag ner en del jobb på att försöka lära mig hur man gör helt egna hemsidor... ville kunna styra allt själv, som vilken layout, färger, om jag ville ha ett vanligt fotoalbum eller kanske en Lightbox istället...

Oavsett hur man går tillväga... visst är egen hemsida kul att göra.

//Breeze
Något gick fel. Glöm det!!
leiake;
Sunda förnuftet säger ju att totala besöksantalet (antal personer som loggar in) måste ÅTMINSTONE vara det samma som besökarna på entre´sidan, eftersom det är där de hamnar allra först.
Breeze:
Microsofts FronPage är ett WYSIWYG( What you get What you got.)
ett hyfsat lätt hemsidesnickeri-program. Doch lite ålderdomligt
Jag har en sida som jag pysslat lite med i FrontPage
http://home.aland.net/jiwe
wysiwyg skall naturligvis betyda: What You See Is What you get. (vad du ser är vad du får) i FRONT PAGE fr Microsoft

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem