Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Win.10

Win.10

Hej....
Någon som har provat & installerat WIN 10....?
Är nyfiken att prova..men...!!!
malken..
Antal svar på detta inlägg: 71
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 Nästa »

Jag har kört Windows 8.1 i den innan och det var inga problem alls. Jag har inte fått upp någonting under installationen att det skull vara något problem!

Hur gör jag för att lägga in windows 8.1 igen i datorn för när jag startar om datorn så går den fram till Windows loggan och prickarna under står bara och snurrar hela tiden.
Min gamla Dell tog också emot 8.1 men inte win 10. Det kan ju vara så att drivrutinbasen inte är särskilt omfattande i betaversionen av win 10.

Kanske formatera C:\ hjälper?
Challe har du inte skapat en återställnings CD på ditt 8,1
kan den ju finnas som recovery partision , i vilket fall som helst är ju risken att du blåser det du hade på disken. gjorde du backupp på det??
Annons
Jag har inget av värde på i datorn för det är en reserv dator och har inget sparat på den. Jag har för försökt att installera om windows 8 igen i den men det går inte för den går fram till Windows loggan för Windows 10 och prickarna står under och bara snurrar.
? ... tänk nu Challe
hur kan du få w10 loggan om du skall installera w8
Jag har haft windows 8.1 i datorn innan och så installerade jag Windows 10 för att testa det och hela installationen gick bra och den konfigurerade och ordnade med det sista stod det på skärmen, datorn startade om igen och sen kommer den fram till att mupekaren syns på en svart skärm och nere i höra hörnet står det utvärdringsversion. Build 9926 och inget mer händer.
Startade om datorn igen och nu kommer den till loggan för Windows 10 och under där finns prickarna som bara snurrar runt.
Prövade att installera in Windows 7 nu och då kom det upp tryck på valfri knapp för att starta från CD/DVD skivan och då kommer man fram till windows 10 loggan igen och prickarna som snurrar runt.
formatera om din dator som svennews skrev
och börja om från början
Hur ska jag göra det när jag inte kommer in i datorn alls?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem