Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Win.10

Win.10

Hej....
Någon som har provat & installerat WIN 10....?
Är nyfiken att prova..men...!!!
malken..
Antal svar på detta inlägg: 71
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 Nästa »

du kan inte formatera en dators c disk som du själv redan är inloggad i ????!!!!!!

starta med installationsdisken och installera med att använda hela disken för en ren installation

det du har hamnat i är troligen att du har trasat sönder boot delen
och då är regeln att man kan inte installera en äldre utgåva på en nyare utan att rensa hårddisken
Då får du förklara för mig Göcke hur jag går till väga! Jag har försökt att installera windows 7 och det går inte för den startar inte skivan och kan du därför ge mig utförlig hjälp Göcke så jag kan klara ut det och få igång datorn igen?
när du startar datorn så skall du trycka en av F tangenterna för att endera välja boot fån cd , eller gå in i bios och välja cd som första boot
Annons
Det testade jag nu men den går till loggan och prickarna som snurrar ändå!!! Vilken version på OS ska jag ha i DVD splearen?
Efter någon minut sen blir skärmen helt svart!
Jag har testat så som du skrev Göcke och sen haft Windows 7 och även Windows 10 skivan i DVD-spelaren men inget av det fungerar utan kommer till samma slutresultat.
?.. , Var det inte win7 du skulle installera senast.

då borde den ju ligga i cdspelaren

http://korta.nu/uc6

F2 , F12 eller Delete brukar det vara av de F knapparna man trycker för att ändra startordning

Ja, jag har lagt win 7 i DVD-spelaren och startar datorn och trycker FN och F11 och vill då att den ska boota från min DVD-spelare och då får jag upp texten om jag vill starta från skivan så ska jag trycka på en valfri knapp vilket jag gör och då kommer den till windows loggan för win 10 och prickarna som snurrar hela tiden bara. Det händer liksom inte mer sen, hur ska jag göra för att starta datorn och få den att fungera???
svårt att kunna följa vad du gör fel, men har du en win7 cd i spelaren och bootar från den, kan du aldrig få en win10 logga ..
du skall få helt andra val då.

någon tankevurpa gör du
Men jag får aldrig upp valen från win 7 skivan!!! Den går ju direkt till loggan som har hängt sig för win 10.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem