Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Win.10

Win.10

Hej....
Någon som har provat & installerat WIN 10....?
Är nyfiken att prova..men...!!!
malken..
Antal svar på detta inlägg: 71
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 Nästa »

ändrar du i bios att cdn är första valet att boota från och sparar det
eller får du upp en meny tryck valfri knapp för att starta från skiva

det är de möjligheter du borde få upp
får du inte det står du bara och stampar på samma ruta
Jag har kollat i BIOS och där står det att CD är första valet att boota från. Trycker jag F11 så får jag också upp en ruta där jag kan välja var jag vill boota från och även där har jag valt att boota från Cd med samma resultat.
på mig låter det som att din skiva inte är bootbar..
du har ju nu nämnt att du når de funktioner som du borde kunna gå vidare på
så ta en funderare på vad det är som går snett

jag sätter en finger på , ej bootbar os skiva,,
Annons
Windows 10 kommer att släppas i juli månad i år. Mer info finns i denna artikel:
http://tinyurl.com/qxsj9o4
Den kommer att vara gratis för alla med W7 och uppåt. Mer info i artikeln.
Den skiva som jag har med Windows 7 är bootbar för den har jag installerat från förr.
Ett tips till dem som har en äldre Betaversion av Windows 10
http://tinyurl.com/qfbbhp5
Men Challe , då borde du veta att bootar man en cd med ett OS på så är det man startar med.

det samma gäller alla installations CD/DVD er..

hade du en reparations cd/dvd så är det det samma , du kommer alltså till det OSets menyalternativ.

Tror inte vi kan gå längre för att hjälpa dig.

Den Windows 10 version jar jag har installerat är inte färdig installerad och det är därför jag inte kan installera in någon annan Windiws version alls. När jag startar med windows 7 skivan i DVD läsaren så går den direkt till att färsigställa den Windows 10 version jag har påbörjat. Det står att den ska konfigurera några saker till och sen går den upp till 45% ocg sedan står den där hela tiden.
Med andra ord så menar du Göcke att jag ska kasta datorn då för den går inte att använda bara för att den version av windows 10 som det fanns en länk till på första sidan i detta inlägget inte fungerar till 100%. Det är ju den version av windows 10 som inte är färdiginstallerad och därför kan jag inte installera någon ny version av windows 7 i datorn!!!
Nej att slänga den är att slösa bort hårdvara.

men även felinstalerat OS borde gå att rensa bort genom att formatera hårddisken..

men det förutsätter ju att du startar datorn från ett annat OS än den du har på hårddisken som är korrupt.

eller formatera hårddiken från en annan dator med ett fungerande OS på..

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem