Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Fel eller rätt?

Fel eller rätt?

Åter har detta kommit upp med offentlighetsprincipen av domar. Denna gång handlar det om http://www.kriminellt.com/news.php
Varför skall människor undanhållas fakta. Jag kan inte se några etiska problem med att lägga ut sexualbrottslingar på nätet med namn och allt.
Vem skulle vilja ha en brottsling i närheten av där man bor?
Antal svar på detta inlägg: 60
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Detta är helt rätt, alla skulle läggas ut med namn och adress.
PonGot .- Jag är redan upprörd över all brottslighet men också över det sk. rättsväsendet.
Vi vet i dag vad domstolar duger till. En far till en störd flicka fick sitta inspärrad för våldtäkt på sin egen dotter p.g.a av att hon ljög om sin far. -Fick han rättelse i fallet tror du! - Ja så småningom. Men då var det redan för sent, den mannen blev stämplad för livet.
Jag vill inte ens att du skall råka ut för något liknande. -”Där går mannen som jag hört talats om har våldtagit sin egen dotter”. Vill du höra detta viskas bakom din rygg?
Med vad vi vet idag
av hur svårt/(villiga) det är att få bort skit på internet så.
är ni illa ute med edra resonemang att hänga ut någon på internet.
som sedan visar sig vara oskyldig.

Bara tanken skulle jag vilja att ni svarar på innan ni skriker på hängning.
hur ställer ni er själva att hamna där om ni är oskyldiga??
Annons
Katastrof om den är oskyldig!!

Men när man kan lägga ut nakna eller halvnakna barn på internet.

Bara denna tanke får en att se rött!!
Om jag var oskyldigt dömd så skulle jag vara väldigt ledsen.

I det fallet som Torvar skriver om där en psykist störd flicka burar in sin Pappa på många år.

Jag visste inte att hon var störd. Men när jag fick se pappan på TV nyligen.
Då slog det mig direkt. Den mannen har inte gjort något ont.

Hur kan en Domstol döma så galet.

Vi får nog anamma Göckes tänkande. Det är fort gjort att torska om man inte ser upp med vilka man umgås med. Tro mig!!
Om nu en pedofil släpps ut ur fängelset,efter avkänat straff.

Borde man inte tatuera pedofil i pannan på honom??

För att nu utrycka sig lite ofösiktigt,eller hårt!!
Thomas2!

Nej!! Inget sådant! För jösse namn. Tänk om en person kliver på din buss med bussförarmördare tatuerat i panna. Hoppar du ut genom ventilationsfönstret då,eller...

Men jag förordar kastrering på sexualförbrytare. Alla kategorier. Dom
har ju sådan läggning. Det går visst att hjälpa dom med tabletter. Men det slarvar dom med. Då är det kört. Ett nytt fall igen.
På 70-talet läste jag om ett fall i USA.

En man som åkte in o ut på kåken för sexbrott mot barn. Till slut gick han själv till myndigheterna och bad om kastrering. Han fick det och efter ett tag fick han en anställning som vaktmästare på en skola.

Han blev mycket omtyckt, både av personal, lärare och föräldrar. Han saknade inte det sexuella för han hade ingen längtan, utan upplevde att livet hade fått ett innehåll och en mening.
Pongot skrev:
Åter har detta kommit upp med offentlighetsprincipen av domar. Denna gång handlar det om http://www.kriminellt.com/news.php
Varför skall människor undanhållas fakta. Jag kan inte se några etiska problem med att lägga ut sexualbrottslingar på nätet med namn och allt.
Vem skulle vilja ha en brottsling i närheten av där man bor?



Den misstänkte kan ha både familj och till och med barn!! Ska de behöva lida för vad mannen/pappan har gjort???????????
Nej vet du vad!!!!!!!!!!
Hur vidrigt det än är med pedofiler känns denna diskussion helt galen.

Vi har ett rättssytem som dömer brottslingar och när dom avtjänat sitt straff ska dom väl ha samma rättigheter som alla andra?
Vi tatuerar inte in hustrumisshandlare, våldtäktsman, bankrånare, mördare etc etc i pannan på dessa brottslingar varför skulle vi göra det på pedofiler?
Varför ska man ta lagen i egna händer? Är man inte själv en brottsling då?

Tycker man rättssystemet inte fungerar ska man påverka det genom politiken. Det är den normala vägen i en demokrati.

Pongot !!
Den som snattar godis, fifflar med milersättningen i deklarationen är också en brottsling... tycker du en mördare mer värd än en pedofil?

Var drar man gränsen?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem