Tisdag 30 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Fel eller rätt?

Fel eller rätt?

Åter har detta kommit upp med offentlighetsprincipen av domar. Denna gång handlar det om http://www.kriminellt.com/news.php
Varför skall människor undanhållas fakta. Jag kan inte se några etiska problem med att lägga ut sexualbrottslingar på nätet med namn och allt.
Vem skulle vilja ha en brottsling i närheten av där man bor?
Antal svar på detta inlägg: 60
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

PonGot!

Ha,ha!!

Mycket skall man höra innan öronen trillar av.
En kompis till mig hade problem med njursten. Han fick inte stånd under
dom anfallen. Det lovar jag.

Det finns givetvis läkare som är homo. Det vore väl konstigt annars.
I det fallet som du länkar var dom här tydligen förälskade just då.
Sedan tog det slut. Ren hämndaktion.

Annars börjar jag tro på Rödluvan och Vargen.
PonGot , frågan var om du godkänner att bli uthängd på internet som oskyldig, och nu tolkar jag dig som att du godkänner denna behandling.
Göcke!

Om man blir frikänd från ett sexbrott som har florerat i media. Då vill man nog att det skall synas både här och där.

Man vill säkert bli rentvådd. Tänk att sitta inne för ett brott man inte gjort.
Annons
Göcke!
Som jag skrev det är inte aktuellt att jag skulle kunna bli uthängd. För att bli det måste du ha begått ett sexualbrott eller möjligen bli anmäld av en "bitter fd fästmö" som vill hämnas genom att påstå att du begått ett brott. Men som skrivet är skulle det inte kunna ske. Och skulle jag mot alla odds bli uthängd av någon anledning, så får jag väl ta det för mina anhöriga och arbetskamrater/vänner vet ju vem jag är och vad jag har för moral.
Detta är ju ett hypotetiskt resonemang men Göcke måste acceptera är det inte är aktuellt vid snart 65 års ålder och inga lik i lasten. Du skall veta att vi läkare blir kontrollerade på olika sätt och som pensionär tror jag inte jag har planer, ork eller lust att våldta en kvinna.
PonGot , jag har aldrig trott att du skulle hamnna i en sådan sittuation.
så det är inte därför jag är nyfiken av mej.

Men weben som etterstupa är inget för mig.

Och med facit i hand för 2008 så är weben en dålig ersättare för rättvisa.
Sen finns det ju andra brott än dom sexuella
Till exempel rattfylleri,dom får ju nästan inget straff alls,minst 2 års fängelse borde dom ha och körkortet indraget på livstid
Gärna uthängda på internet med namn, foto, adress och personnummer
Vargo!

Om man skall på fest med alkohol inblandat,och tar bilen dit. Då är jag säker på att man tar bilen därifrån oxå. Promillehalt 1,2. Tyvärr.

Därför förordar jag att undvika fester där man har roligt. Gå bara på dom tråkiga släktträffarna med kaffe och tårta.

Skämt åsido. Alla bilar skulle vara utrustade med alkolås. Undrar varför det dröjer. Konstigt.

Jag har som ni vet ingen bil. Det är faktiskt en genial lösning. Man kan åka inte dit för rattfylla i all fall.
Kolla in tv då, tex bonde söker fru. De tar bilen och går på något spektakel samt dricker öl eller vin och sedan bär det av hem igen, med bilen.

Det ger fel signaler.
De borde inte dricka öl utan mjölk!
Jag läste PonGots inlägg. INGEN AV DESSA ÄR OSKYLDIGT DÖMDA. Det sades också om den pappan som satt inlåst i 8 år för våldtäkt på sin dotter. Men det visade sig att domen var fel!!!!!! Ska vi låta dig PonGot avgöra vilka som är oskyldigt dömda och vilka som verkligen har begått brottet dom anklagas för. Nej tack, säger jag. Rättsväsendet i Sverige är inte felfritt - det har väl visat sig åtskilliga gånger. Jag tycker inte heller om pedofiler. Är det någon "normal" människa som gör det? Jag tror inte det, men för den sakens skull måste vi tänka efter innan vi hänger ut en människa. Han kan ju faktiskt var oskyldig även om domstolen har ansett annorlunda.
babo43!

En domstol som dömer en oskyldig människa. Är det en domstol???

En domstol skall hellre fria än fälla om dom är osäkra. OK! En del kommer undan straff, men ingen blir i alla fall oskyldigt dömd.

Dom som klarar sig ena gången torskar nästa gång. Men bättre det än att bura in oskyldiga.

Jag själv är dömd mot mitt nekande. Två ggr. Visserligen bara böter. Men man känner sig hjälplös.

Bäst att tillägga. Inga sexualbrott. ÄN!!


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem