Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows 10

Windows 10

Var det inte idag den skulle släppas?
Nån som vet hur dags?
Det går väl åt hela dan till att fixa till allt sen!
Antal svar på detta inlägg: 122
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Nästa »

du är ju inte orädd , så blås på.
Det enda jag tänker på är om alla filer som behövs verkligen finns på isofilen.

Alltså för att så att säga starta utan operativsystem i datorn överhuvudtaget.

Jag tänker mig att som att ha en riktig Windowsskiva att installera operativsystemet med. Det enda jag har annars är ju en skiva med Windows 8 och serienummer.


Vad tror du funkar det?


och vad är en fabrikare?
en fabrikare är att ladda in det preOS som leverantören har i datorn och blåsa allt till det tillstånd datorn kom till dig vid köpet.

motsvarande detta är att du tillverkar dina egna skivor från dem vid installationen
där brukar det förekomma en systemdisk och en antal recovery dvd.

jag skall inte gå händelserna i förväg.
valet är dit och erfarenheten är din.

jag stångas just nu med helt andra problem mellan varven här på Internetstart
Annons
ok.

Tack för svar ändå Göcke. Jag ska prova att boota med skivan (Win10) jag gjorde någon dag, så får vi se hur det går.

Men nu ska jag äta glass och jordgubbar. Sedan börjar jobbhelgen i morgon.

Trevlig kväll på er.
Jag får tydligen strunta i Edge, tur att man fått IE11 & Google Chrome att fungera här på W10 i alla fall.
Lika bra att ta bort Edge-ikonen från aktivitetsfältet, eftersom det inte funkar för mig.
Det skrivs att man inte kan göra en fabrikare när man uppgraderat till Windows 10, men det måste man väl kunna även om man tar bort Windows.old mappen det gör jag jämt och kan återställa genom att hålla den specifika F knappen nere i mitt fall F8.

Eftersom Windows 8 i mitt fall ligger på en "spärrad" del av hårddisken så skrivs den inte över av 10an utan bara i den partition som är tillägnad programmet. Windows old innehåller bara användar namnet man loggade in sig på datorn när man installerar datorn för första gången.

Ibland kan den innehålla program som man lagt i datorn innan en ny installation.
Håller på och installerar nu :)
Jag vill få hjälp att få Edge att fungera, HUR GÖR JAG? Ingen som vill hjälpa mig?

Ge mig nåt tips hur jag ska göra?
Brinken, vad är det du vill göra med Edge? Klicka på dom 3 prickarna högst upp till höger och längst ner på den menyn får du Inställningar för Edge
Jag ska göra en ren installation i veckan. Jag har provat skivan och den bootar i alla fall och det verkar ska fungera.

God natt på er.


PS

Brinken. Jag struntar i Edge och kör med IE.
DS

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem