Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows 10

Windows 10

Var det inte idag den skulle släppas?
Nån som vet hur dags?
Det går väl åt hela dan till att fixa till allt sen!
Antal svar på detta inlägg: 122
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Nästa »

I edge så finns historiken i menyerna överst till höger
du behöver inte logga ur internetstart, det räcker med att du stänger ned sidan
Vad är/betyder edge,+ kan man ångra installationen av 10;an utan att sabba allt??

Nu 1% kvar att ladda. Shoot man!!??


Vad kommer att hända med allt i datorn?
Annons
edge är den nya webläsaren slimmad för att fungera på pekskärmar

du skall aldrig avbryta en uppgradering som du satt igång

om installationen fullföljs så kan du backa senare inom en månad

men blir det fel så kommer datorn enbart att återställa dina filer som det var förut
Har problem med Edge, när jag startar den blinkar den till några gånger och försöker visa Internetstart (som jag hann välja som startsida innan det börja krångla).

Nu blir det hela tiden Tom sida och text: Problem med att läsa in sidan.

Men jag har i alla fall fått IE11 & Google Chrome att fungera, så jag kör Internet den vägen istället.
Tack Göcke! har letat runt på ... och även på avancerade inställningar men ögat har inte sett det :)
Har laddat ner win 10, och den har skapat windows 10 media på datorn. Men efter det så står bara datorn o jobbar. Vad händer härnäst? Måste jag själv starta den. Detta var för ca 10 minuter sedan.
Då har även jag skaffat Windows 10. Får skriva att jag är väldigt nöjd så här långt, hade väntat mig en del drivrutinsproblem eller utropstecken i enhetshanteraren men inget av detta har uppstått.

Det enda jag fick göra var att söka efter maskinvaruförändingar på grafikortet men Windows meddelade att en omstart skulle lösa problemet och det gjorde det.

Allt flyter på som fisken i vattnet så jag har inget att klaga på hittills.

Önskar ni andra har lika stor tur som jag med minimala problem när ni väl har uppdaterat.
Det jag nu undrar lite är om jag inte ändå skall ta och satsa på en "fabrikare" i veckan med Windows 10. En ren instalaltion direkt med Win 10.

Jag har fått dåligt om utrymme på partionen för operativsystemet.

I min C partion så finns nu en mapp som heter Windows .old. Den är på GB .
Vad jag vet så har jag inte haft någon sådan mapp tidigare.
brickan du har inge fabrikare i en dator som inte har win10

det du menar är en ren installation
och det är det dummaste du kan göra ,
skiter det sig så har du en tom hårddisk
och ingen rätt till uppgradering om du inte installerar om det gamla oset (W7/w8)

som det är nu har du en uppgraderad dator
men en full disk med (återställningsdelen av ditt förra os , det som kallas old)

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem