Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows 10

Windows 10

Var det inte idag den skulle släppas?
Nån som vet hur dags?
Det går väl åt hela dan till att fixa till allt sen!
Antal svar på detta inlägg: 122
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Nästa »

loket55 , du får hålla dig till tåls , alla kommer inte få sina uppdateringar idag

och det finns fortfarande en del buggar i utrullningen som jag sett, men det rullar på , w10 finns att hämta på microsoft. så det är ingen ide att gå händelserna i förväg..

den här utrullningen har visat hur komplext det är

fungerar inte uppgraderingen så har det endast blivit en notering att uppgraderingen misslyckades, har 2,5Gb laddats ned och du väljer att uppgradera , då har det i mitt fall bara
fungerat..
Är 10 an så mycket bättre än 8.1
hur funkar nya webbläsaren
är det värt att uppgradera
Så här långt kan jag bara konstatera att det blivit mycket bättre, även om uppstarten på min dator tar några sekunder mer.
Annons
loket55 har en bra fråga! kan någon säga vad som är bättre eller tänkt vara bättre på 10:an. Lite mer konkret alltså! En som inte vet nöe!
Oskar med 10an så får du en ny grafikmotor bla.
och en mix mellan 8 och 7 , med andra ord vi får ett OS som är tänkt att kunna köras i både mobil och dator samt pekplatta
Känns mycket enklare och tydligare, mera åt windows 7
Internet Explorer är mycket snabbare, fast den heter inte Explorer längre.
Det är helt klart bättre att uppgradera och som Göcke säger så hanteras grafiken bättre.

OBS dock. Alla favoritbokmären försvinner, så spara dem innan osv.
Det finns en del att utforska och utforskaren går att anpassa på olika sätt dessutom.
Startmenyn är mycket enklare och tydligare, med lätt åtkomst till inställningar mm.

Kör så det ryker
skriv gärna mer och berätta hur det går för er. Jag väntar lite .
det rullar på , alla som uppgraderingen börjar på installeras. och all de program du redan har har du kvar
det enda du måste göra är att installera om bankID
IE finns kvar och Windows mediaplayer som de sagt skall försvinna finns med
i IE finns även dina gamla bokmärken , och internetstart finns kvar i IE

brickan vänta kan du ju göra , men tror inte du får det bättre OS för det.
Jag blev inte av med ett enda bokmärke, inte heller blev jag av med min bank ID, men håller med om att uppstarten är några sekunder långsammare.

Det allra bästa är att ha fått tillbaka den gamla startmenyn och en bättre grafik...
Är det någon av er som har installerat 10an som även har Lightroom/Photoshop CC? Tänkte bara kolla hur de funkar ihop.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem